Oost west, thuis best

6 april 2024 - Marienheem, Nederland

Donderdag4 april - Dolembreux

We hebben vandaag een behoorlijke afstand afgelegd. Dat zijn meestal saaie dagen, vooral als het zoals vandaag een groot deel van de dag regent. Gelukkig werd het halverwege België weer droog en kwam er zelfs een zonnetje te voorschijn. Nadat we een plekje hadden gevonden was het tijd voor een wandeling. Het is een mooi heuvelachtig landschap, zo groen dat het bijna pijn aan je ogen doet. Het was wel, net zoals grote delen in Frankrijk vandaag, heel erg nat. De hele helling bruiste, borrelde en kolkte, de beken waren overvol en de paden waren beken geworden. Het werd een soppige wandeling waarbij ik soms tot mijn enkels wegzakte. Het is wel erg mooi hier, een afwisselend landschapmet weiden en bossen. Prachtig om al dat nieuwe net uitkomende groen te zien. Heerlijk, het voorjaar begint echt!

Vrijdag 5 april - Bakel

Het is nog een paar uur rijden naar Nederland en we hadden het lumineuze idee opgevat om onze fietsjes in Schijndel een goede servicebeurt te laten geven. Dat scheelt ons een rit vanuit Mariënheem. We zijn erg content met deze fietsen, maar ze worden zo nu en dan als mountainbike gebruikt op de kleinere wegen in Spanje. Gelukkig hadden ze tijd voor ons en terwijl wij aan de koffie gingen werden de fietsen goed nagekeken.  Na anderhalf uur waren ze klaar.  We zijn een klein stukje teruggereden naar Bakel, daar hadden we een plekje ontdekt waar kunnen staan vannacht. Van hier uit is het maar een klein stukje naar Paul en Tim. Ze waren zo lief om ons even op te halen, dat scheelde weer een fietstocht door regenachtig weer. Heel gezellig om de jongens weer te zien. Ook leuk om te zien hoe ze bezig zijn net kweekbakken en hoe hun tuin weer begint op te leven. We hebben heel gezellig met elkaar gegeten en ‘s avonds zijn we weer teruggebracht naar de camper.

Zaterdag 6 april - Mariënheem

Na een prima nacht zijn we vanochtend al een beetje begonnen met opruimen van de camper en was te verzamelen. Dat is best een hoop van een paar weken, in de wetenschap dat we binnenkort thuis zullen zijn. Nog gauw even wat boodschappen gedaan en daarna door naar Houten waar we met Jelmer en Ilva hebben afgesproken bij Van der Valk. Het is daar een stuk gemakkelijker parkeren dan bij Jelmer in de binnenstad van Utrecht. Na elkaar een paar maanden niet gezien te hebben is er, ondanks regelmatige contacten, meer dan genoeg gespreksstof. De tijd vliegt om en tegen half drie gaan we dan echt op huis aan. Rijdend over de IJssel konden we goed zien dat er hier ook veel water is gevallen, het water stond erg hoog en ook de overloopgebieden zaten aardig vol.
Wat een heerlijk weer hebben we vandaag om thuis te komen. Dat is wel even genieten. Net als het mooie , frisse groen wat overal te zien is met de net uitkomende bomen.
Wat hebben we weer een mooie reis gemaakt, we hebben enorm veel gezien en beleefd. We hebben genoten van de prachtige Spaanse landschappen, van het heerlijke weer dit jaar en van de leuke ontmoetingen.
Wat we ook erg leuk vonden waren alle berichtjes die jullie ons stuurden als reactie op onze verhaaltjes. Zo leuk om op die manier een beetje contact te hebben met het thuisfront. Dank dat jullie met ons meereisden en dank voor jullie berichtjes. Wij gaan ons weer even richten op het leven in Mariënheem. Heerlijk om weer thuis te komen in ons fijne huis.

1. Tilly hofsteden:
    6 april 2024
    Welkom thuis liefs van tilly
  2. Maaike:
    6 april 2024
    Ook heerlijk om weer thuis te zijn... Geniet van jullie mooie stek!
  3. Marga:
    6 april 2024
    Was leuk jullie te volgen… welkom terug in Nederland!
  4. Kristel Schuttevaer:
    6 april 2024
    Heb genoten van de verhalen en foto's van jullie mooie reis.
  5. Lien en Rinus Braam:
    7 april 2024
    Willkommen Zuhause,zowel in Nederland als ook in Duitsland. Fijn dat jullie zo hebben genoten. Tot ziens .
  6. Phieneke:
    7 april 2024
    Welkom thuis. Gezellig dat jullie weer in de buurt zijn. Bedankt voor alle mooie verhalen en foto’s. Groetjes Joop en phieneke
  7. Eugèn:
    7 april 2024
    Fijn dat jullie weer heel huids thuis zijn. Bedankt voor alle leuke en inspirerende verhalen en de mooie foto’s. Hartelijke groeten, Ria en Eugèn
  8. Jos en Angèle:
    Welkom thuis. Groet Jos en Angele
  9. Rolf:
    Welkom in het vaderland! Hartelijke groet, Rolf
  10. Anne:
    7 april 2024
    Welkom terug in ons kikkerlandje…met gelijk een heerlijk zonnig weekend! Tot de 16e, gezellig!
  11. Nynke:
    10 april 2024
    Een beetje laat maar evengoed Welkom thuis

Jouw reactie