Harde wind

25 maart 2018 - Nerja, Spanje

23 maart

Vanaf de camperplaats hebben we een prachtig uitzicht op de bergen. In de verte zijn de toppen wit besneeuwd. Het schijnt dat je daar mooi kunt skiën. Vreemd gezicht, hier beneden de zee en de palmen , daarachter de sneeuwbergen.

F32D6B1D-FCFC-49B0-B6A8-4CD4ECAD9F1D
Vanochtend grote schoonmaak gehouden in de camper. Er komt toch een hoop stof binnen, dus werd het tijd dat eens te lijf te gaan. Tevens weer eens een keertje gewassen, dus alles lekker fris vlak voor de pasen. Daarna met Evi langs de zee gewandeld. Het is steeds harder gaan waaien vandaag, we waaiden ons hemd uit.

30736540-17ED-4F09-9A83-26F9A877422F
Aan het eind van de dag even op de fiets naar het dorp hier. Een enorme jachthaven, stampvol met allerlei prachtige zeiljachten. De havens omzoomd met luxe appartementen. Aan de haven in een klein kroegje wat gegeten. Op weg terug naar de camper werden wij haast van de fiets geblazen. Op zee waren een paar stoere kitesurfers bezig op de woeste golven. Wat een lef!!

DF66F696-A234-4816-90D4-BF3820E85B8A  2D9A8414-9BD5-40CD-870F-0130BC573E22
Vanavond de camper verzet, we kregen zulke harde klappen van de wind tegen de zijkant dat de camper stond te stuiteren. Dat leek ons niet zo prettig voor vannacht, dus hebben wij een iets meer beschut plekje opgezocht achter een  gebouwtje met de neus in de wind. Hopen dat het vannacht niet al te erg gaat spoken.

582FAD7C-06CC-4A96-91D0-F2A6ECEAD779  735DAC90-15C4-4119-91ED-E25DE4A7358F

24 maart
Het viel niet mee vannacht. Ondanks het feit dat wij de camper wat in de luwte hadden gezet beukte de wind er aardig op los. De camper stond te schudden en bonkte heen en weer. Niet bevorderlijk voor een goede nachtrust. Om vier uur vannacht waren we beiden klaarwakker en hebben toen maar een kop thee gezet. Uiteindelijk tegen zessen weer wat ingedommeld.

Gelukkig was de wind iets minder, ik denk dat we vannacht de windkracht 7 wel gehaald hebben. De zon scheen, dus vol goede moed de boel opgeruimd en vastgesjord en op weg gegaan richting Nerja.

4F6E2A95-3C84-4034-B34D-18A169D74CEC
We hebben weer een prachtige route gereden, vlak langs de kust. Natuurlijk de provinciale weg, dan zie je veel meer dan wanneer je de snelweg pakt. Die liep overigens bijna parallel aan de provinciale weg. Dat komt omdat de bergen hier zo dicht op de kust staan dat er maar een hele smalle strook overblijft voor bebouwing en wegen. De kronkelige weg bood een magnifiek uitzicht op de zee die vandaag een mooie blauwgroene kleur had. Prachtig om te zien.
Rond de middag kwamen wij in Nerja aan. We hebben een soort van natuurcamping gevonden iets voorbij Nerja, richting Malaga. We staan hier tussen de avocado en bananenbomen in.

9A76E6B5-BD2E-41A5-86BD-E87E0C3A5C09  8D3AE82E-171B-489D-AF60-B83343D09160

De eigenaren van de  camping verkopen deze vruchten ook bij de ingang. Het is een camping met veel verschillende  hoekjes en straatjes, zodat je geen idee hebt van de hoeveelheid campers die hier staan. Alle plekjes omgeven met groen met veel privacy. Echt een leuke plek. Voor de ingang een groot hek waar elke bewoner van de camping een sleutel van krijgt. Het is dus altijd afgesloten. Ook wel een rustig idee.
Vanmiddag nog even op de fiets naar Nerja geweest. Inmiddels was het zwaar bewolkt geworden en was die hele koude wind weer opgestoken, dus al te lang zijn we niet geweest. Wel een leuk dorp met allerlei kleine straatjes met winkeltjes. En heel druk met toeristen  1A8F6D58-5189-4E36-A25C-881D8349EAC710F79E37-58C1-4583-9A09-CD47C0D280C6

25 maart
Vanochtend werden we met regen wakker, dus lekker rustig aan gedaan. Alvast wat dingen uitgezocht voor het bezoek van Nynke deze week. We willen een auto huren en met haar en Arjan een dag op stap gaan buiten Malaga.Dat heeft ermee te  maken dat het deze week paasweek is. Dat wordt hier op donderdag en vrijdag gevierd. Vanaf Palmzondag, vandaag dus lopen er dagelijks vele processies door de stad en dat duurt tot en met volgende zondag. Dat trekt natuurlijk een hoop bezoekers en de stad is waarschijnlijk bomvol. Parkeren zal een lastige klus worden.  Maar als we een dag op stap willen is het wel handig om een auto te hebben, anders moeten we Evi een hele dag in de camper laten zitten. Dat is geen optie.Vandaar de beslissing om leuke dingen buiten Malaga te bezoeken, dan gaan we van de week nog wel een keer een processie bekijken.

AE57EA71-1654-4B8F-B8CD-924F7BFC941C  22696B9E-574E-427D-912B-466736AF9346
Vanmiddag was het weer wat opgeknapt en zijn we Nerja in geweest. Met lekker weer is dat toch een stuk leuker om te doen. We hebben genoten van de leuke kleine straatjes met winkeltjes, hebben ijs gegeten op het “balkon van Europa”, een grote uitstekende rots in het midden van het dorp waar een prachtige wandelpromenade van gemaakt is. En tot slot hebben we in de avondzon op een terras met uitzicht over zee aan de sangria gezeten. Uiteindelijk een prima dag geworden.

C2CC33A5-785E-4F7F-B51B-1601E88F08A2  33AA8C35-6926-47CC-818C-63330E377C16  642E9BFD-7B77-4E4F-89D4-AFA8D18C588D  E2EDACE9-7ED1-4BED-887B-59192D83DFDB  F57E6DF8-4E45-4560-8AFC-16C5596238F4

1. Jelmer:
    26 maart 2018
    Mooie foto's ma, geniet ervan daar!
  2. Tilly hofsteden:
    26 maart 2018
    Mooi gezicht zeg die kite surfers in de storm nerja wat een leuk dorpje hè ik vond het ook leuk daar ik zie uiteindelijk toch weer een mooie blauwe lucht met nout als fotomodel het zal vast wat warmer gaan worden weer een mooi verhaal en mooie foto's Gr tilly
  3. Rina Boevink:
    26 maart 2018
    En zo heb je van alles wat, wat het weer betreft! Wij hebben een fantastisch leuk werkweekend gehad. Heeeel veel plezier. De nieuwe meisjes vonden het ook geweldig! Nou jullie alletwee(vier), veel gezelligheid samen en fijne paasdagen en weer genoten van jullie verhaal en foto’s! ! 👍👍👍
  4. Truus:
    26 maart 2018
    Top foto’s weer.👍 veel plezier met je dochter en schoonzoon ( neem ik aan)
    Zo’ processie is heel leuk om te zien.😄
  5. Joop & Carla:
    27 maart 2018
    Ik zis witte toppen in de Sierra Nevada. Misschien ook nog plannen om te gaan skiën?
  6. Liesbeth Dijxhoorn:
    27 maart 2018
    Is wel heel verleidelijk Joop. We hebben wel geinformeerd , er ligt daar een prachtig skigebied boven met 64 liften tot een hoogte van ruim 3000 meter...maar het is hier beneden ook wel erg lekker met eindelijk wat betere temperaturen en minder koude wind, dus we blijven lekker hier.
  7. Joop & Carla:
    27 maart 2018
    Zijn de chiringuitos op het strand al weer open, of is het daar nog te koud voor?
  8. Ans wenneker:
    28 maart 2018
    We hebben een heel leuk werkweekend gehad mrt mooi weer dus tussen de repetietie door lekker naar buiten wat een mooie foto's en volop genieten fijn PAAS WEEKEND. Gr, Ans Wenneker.