Om de rots van Calpe heen en een hele leuke dag

25 februari 2018 - Altea, Spanje

23 feb
Daimus was een typische camperplek. Allemaal campers op twee rijen tegenover elkaar. Het was wel een rustige plek, maar ik vond het niet erg om daar weer weg te gaan. De reis naar Calpe duurde niet zo lang.

5AB03DF2-DB59-4294-9040-7C8685FEBF57Onderweg zag ik mensen bezig om hun stoepje te vegen en te dweilen. Dat bracht mij in herinnering weer terug naar mijn jeugd waar dit een heel normale bezigheid was. Tegenwoordig zie ik niemand in Nederland zijn stoepje nog met een dweil te lijf gaan😁😁.

Wij hadden erop gerekend dat wij vrij snel een plekje zouden vinden, we waren lekker bijtijds, nog voor 11.00 uur. Dat viel dus tegen.

7C44F970-D5E7-4764-B540-4FDDCE4A6D99Veel campings en camperplaatsen zijn al voor weken volledig volgeboekt. Als je hier wil staan moet je van tevoren reserveren. Dat past meestal niet zo erg in onze plannen. We hebben een aantal campings gebeld, omdat we geen zin hadden heel Calpe en omgeving te bekijken vanuit de camper op zoek naar een plekje. Dat scheelde al vast een hoop rondjes rijden. Uiteindelijk zijn we op goed geluk naar een grote camperplaats gereden en hadden daar de mazzel dat er nog precies een plekje was. Dat hebben we maar snel geconfiskeerd. Voor morgen heb ik een stukje verderop ook alvast een plekje vastgelegd. Door ervaring wijs geworden zullen we maar zeggen.

8846211B-5E10-45FC-AA1B-F76CB91A1D23Na de lunch Calpe ingegaan. Dat is heel groot met enorme flatgebouwen en het spreekt mij absoluut niet aan. Wel hebben we lekker gefietst om de enorme rotspartij heen die voor Calpe ligt en hebben daarna bij de haven in de zon en uit de wind heerlijk op een terras gezeten. Dat was wel 17DF322F-CF6A-41B6-A976-FD17DCE21CD6heel lekker..

24 feb
Wat een leuke dag hadden wij vandaag! Om 11.30 kwamen Yolande en Carel naar de camperplaats in Altea waar wij vanochtend naar toe waren gereden. Zij kwamen het pasje brengen wat Jelmer van de week in Nieuwegein had afgeleverd. Super om dat hier te hebben.
Yolande stelde voor om met z’n vieren een dagje op stap te gaan in het achterland boven Altea en Benidorm. Goed plan natuurlijk.

2BC7A6BF-9B95-41C3-93FC-367CDE125B1D

Een prachtig berglandschap met kronkelige wegen en prachtige uitzichten. De bergen zijn hier ruig en toch is , zeker in de lagere gedeeltes, een groot deel daarvan in cultuur gebracht met akkertjes en boomgaarden. Vaak zijn die aangelegd in terrassen. Ik blijf dat bewonderingswaardig vinden als je gaat bedenken hoeveel moeite het moet kosten om op zo’n steile helling en harde grond zulke nette akkertjes te krijgen.
Yolande had een gidsje bij zich en heeft ons door een mooi gebied met allerlei leuke dorpjes geloodst met Carel als chauffeur. Dank daarvoor!

0D4E4E72-1FE4-4F23-8AAE-068E75F7D2F5

We zagen een prachtige oude begraafplaats van eeuwen geleden  boven  op een heuvel . Eerst een kruisgang op naar boven en natuurlijk ook een weids uitzicht. Gelukkig was er wat lager ook een restaurantje waar we buiten in de zon aan de koffie konden.

914ED624-E508-465A-9FD4-E84369400F10

Een paar dorpjes verderop waren prachtige watervallen te bewonderen. Het kostte even wat zoekwerk, maar het wandelpad langs de watervalletjes naar boven leverde mooie uitzichtjes op.

E0FA918E-0183-491A-8B46-50A144AD3863

4B774793-E55F-4B0D-B95A-7C8B4F9D33F3

Tenslotte zijn wij aan het eind van de middag in een kunstenaarsdorpje beland hoog boven op een rots met een toegangspoort onder de rots door. Heel bijzonder, je had geen idee dat er achter die poort nog een dorpje lag. Ook daar vandaan een prachtig uitzicht op een groenig stuwmeer, waar het waterstand aan de lage kant was. Het tekent de droogte in dit gebied.

79E7E39B-43D8-447C-A943-6B2F4C9B77F9 628D67D1-6A0C-421D-B3DC-FCEA37697DBC

Natuurlijk zijn de stembanden vandaag goed getraind, we hebben de hele dag lekker zitten kletsen.
Wat bijzonder om zo een dag met z’n vieren op stap te zijn en elkaar ook wat beter te leren kennen. Dat is ook het mooie van tijd hebben en de tijd er voor nemen.
We hebben de dag afgesloten met heerlijk eten in een soort van western restaurant waar we ongegeneerd lekker met ons handen etend aan de spareribs zijn gegaan. Een mooie afsluiting.

En dan deze nog speciaal voor de meisjes van het koor 37B1AA21-82DF-480B-9010-3F317BA413B2

1. Ria van kalles:
    25 februari 2018
    Goede morgen!!!!! Ik heb weer met plezier het verslag gelezen. Wat geweldig hè dat je " onverwachts" yolande met haar man ontmoeten en samen nog een dagje door hebben gebracht. En wat zit je daar heerlijk in het zonnetje....hier is ook heel veel zon maar wel koud, ook heerlijk. Gaan zo met zes vrienden een flinke wandeling maken en daarna bij ons thuis een lekkere zelf gemaakte erwtensoep eten. Ook leuk toch hahaha. Nog een fijne zondag en tot lees!!!!!😎😎😎
  2. Rina Boevink:
    25 februari 2018
    Hallo daar! Ook ik geniet erg van je leuke, levendige verhalen! Ambities om een boek te schrijven Liesbeth? Ook de foto's zijn prachtig! Vooral die blauwe luchten! Achter de ramen in Nederland is het ook heerlijk zonnig😜. En dat jullie zo'n mooie dag hebben beleefd met Yo en Carel is ook bijzonder! Wij moeten helaas nog een paar maandjes geduld hebben! Lieve alletwee, lekker verder genieten en ik kijk met genoegen uit naar je volgende reisverslag! 👍😘☀️
  3. Monique van veggel:
    25 februari 2018
    Wat een mooi verslag en wat leuk dat jullie zo een schitterende dag hadden samen. Morgen gaan we geloof ik met het nieuwe nummer beginnen.
    Gr. Monique
  4. Truus:
    25 februari 2018
    Wat leuk dat jullie elkaar ontmoet hebben en zo’n fijne dag hadden.
    Mooie foto’s! Hier ook heerlijk zonnig, heb net anderhalf uur in de slaapkamer , balkondeuren open, heerlijk in de zon gezeten🌞
  5. Yolande den Haring:
    25 februari 2018
    Ja dat was inderdaad een hele fijne dag......Wij brachten een pasje bij jullie en combineerden het met een mooie trip in het binnenland.
    Vandaag hebben jullie vast ook genoten van het prachtige weer.
    Fijne, goede en mooie reis verder!!!
  6. Saskia:
    25 februari 2018
    Hallo Globetrotters, wat heerlijk om weer zo'n gezellig verslag te lezen en wat een mooie foto's maak je toch, Lies, het valt me elke keer weer op. Complimenten. Gezellig he zo'n dag met z'n vieren en Evi mee. Altea is mij bekend, vrienden zitten daar (tot 3/3), dan komen ze weer voor 3 mnd naar Nederland. Zitten in een appartementencomplex iets tegen de berg op. Veel plezier verder.
  7. Tilly:
    26 februari 2018
    Wat grappig jullie samen op de foto in spanje en wat een mooi verhaal met de foto's erbij
    Ik vind evi toch ook foto geniek
    Ik geniet dus van je foto's en je verhalen
    Liefs van tilly
  8. Marjolijn Blanken:
    26 februari 2018
    Wat heerlijk zo met z'n vieren een dagje genieten en wat zien jullie toch een mooie dingen! Blijft de hond dan in de camper? Hij ziet dat natuurlijk als zijn huis!
  9. Liesbeth Dijxhoorn:
    26 februari 2018
    Evi gaat vaak met ons mee, behalve als wij op de fiets gaan, dat redt ze niet meer. Van de week met de dagtrip met Yolande is ze ook lekke meegeweest. Ze had een heeelijk plekje achter in de auto en heeft steeds met ons meegelopn als we iets gingen bekijken. Wel heel gezellig zo’n hondje erbij
  10. Karin:
    26 februari 2018
    Wat ontzettend leuk dat jullie met Yolande en Carel op stap zijn geweest. Door jouw leuke verhalen, genieten wij met jullie mee. Geloof het of niet, ik kijk hier nu uit het raam en het sneeuwt een heel klein beetje. Wat een verschil met jullie!! 😘
  11. Janny van Hilten:
    Prachtige reisverhalen! Leuk dat Carel en Yolande bij jullie zijn geweest😃