Altea

27 februari 2018 - Callosa d'en Sarrià, Spanje

25 feb
Alweer een prachtige dag. Wij zijn op de fiets naar Benidorm gereden en daar heb ik mijn ogen uitgekeken. We reden binnen over een brede weg en eerst kwamen wij aan beide kanten mega campings tegen waar denk ik wel honderden campers stonden. Even verderop maakten die plaats voor allerlei winkels en restaurantjes. Na ongeveer een kilometer kwamen wij aan op de boulevard. Vandaar hadden wij een goed zicht op Benidorm . Lange rijen enorme flatgebouwen langs de hele boulevard en verder landinwaarts. Er werd druk geflaneerd over die boulevard waar de eettentjes en cafeetjes zich aaneenregen.

62AC50B4-6B62-47C9-BBA8-750CE9FDCE23De een wat ingetogen een ander met schreeuwerige reclameborden en dito muziek. Ook waren er kroegjes speciaal voor Engelsen, Fransen, Nederlanders. Wat een hoeveelheid mensen. Er lagen al aardig wat mensen op het strand en een enkele stoere waagde zich in het water.
 Nadat we heerlijk in het zonnetje onze lunch verorberd hadden zijn we de hele boulevard afgereden en later door de stad terug. Het centrum bestaat uit allerlei kleine straatjes met winkels, een paradijs voor wie van shoppen houdt . Ook hier weer diverse kroegen. Het was leuk om een keer gezien te hebben, maar voor ons niet aantrekkelijk genoeg om daar te verblijven. We zijn toch meer van de rust en de natuur.

26 feb
Een rustige dag vandaag. Heerlijk in de zon mijn digitale krantje gelezen. Vanmiddag een rondje door het dorp Albir gefietst. Tot onze verbazing kwamen wij een geheel Nederlandse winkel tegen met allemaal Nederlandse producten. Natuurlijk moest er even een pakje hagelslag aangeschaft worden, dat blijft toch wel erg lekker Nederlands broodbeleg.  Bijzonder dat zo’n winkel kan blijven bestaan, is blijkbaar genoeg klandizie voor. De rest van de boodschappen toch maar bij de plaatselijke super gedaan. Leuk om al die supermarkten te zien. Ze zijn vaak enorm groot en veel ruimer van opzet dan in Nederland. Op de terugweg flinke tegenwind, er stonden kopjes op het water. Mooi om te zien.

33F64CE3-CD30-4824-A243-1542AAD7E145

B56EB93E-E405-4EAF-9251-520EEDDCBC80

27 feb
Vannacht begon het te regenen en dat is de hele dag doorgegaan. Ja, ook Spanje kent natte dagen. Ik denk dat de boeren dankbaar zijn voor dit welkome nat. Morgen nog half om half en daarna weer droog weer. We hebben vandaag een nieuwe camperplaats opgezocht een kilometer of 8 uit de kust.
Mooi plekje bij particulieren met een mooi zwembad erbij,p

E8AE1E00-98C5-4A67-A1F4-6A609C9A4F60

02E4019B-9E8B-4B34-B36A-C183FFCED6BB

alleen een doodenge oprit met aan beide zijden maximaal 10 cm ruimte . k Was blij dat Nout vandaag achter het stuur zat. Heb me vanmiddag beziggehouden met het bakken van een alternatieve appeltaart met de ingrediënten die ik wel in huis had. Heb meel gemaakt door havermout te bewerken met de blender. Het resultaat viel niet tegen. Blij met mijn oventje 

CE810BE3-1D4E-481A-AFC6-4C2257EE3CC0

1. Jelmer:
    27 februari 2018
    Klinkt weer goed, hier alles in orde.
  2. José Bastiaanse:
    28 februari 2018
    Fijn dat jullie het zo naar het zin hebben. Wij hebben vandaag de 9-stedentocht gereden / gegolfd. Met 22 deelneemsters een geslaagd evenement met leuke prijzen en een heerlijk zonnetje en licht vriezend weer. We missen je wel hoor.
  3. Liesbeth Dijxhoorn:
    28 februari 2018
    Wat fijn dat de wedstrijd een succes was Jose. Natuurlijk hadden jullie er echt elfstedenweer bij😉😉
  4. Marjolijn Blanken:
    28 februari 2018
    Het blijft fantastisch om jullie verhaal te lezen en dan ook nog met die mooie foto's!
    Wat een luxe zwembad! Geweldig, hier hebben we een ietsiepietsie sneeuw, niet de moeite waard.
  5. Truus:
    28 februari 2018
    Als ik lees dat er mensen aan het strand liggen en sommige lui de zee in gaan, kun je je dat amper voorstellen. Het is hier -10, vaak de zon erbij. Wel een flinke koude wind jammergenoeg😩.
  6. Monique van veggel:
    28 februari 2018
    Benidorm lijkt ons ook niks wij houden ook meer van kleinschalig.
    Gr. Monique
  7. Tilly:
    28 februari 2018
    Zeker vreselijk die torens maar leuk om er over te praten en te schrijven weer op naar de natuur en heerlijk zo'n plekje alleen
    Dank je weer voor je mooie verhaal Gr tilly
  8. Ria van kalles:
    1 maart 2018
    Ja erg hè Benidorm snap niet dat er mensen zijn die het daar twee weken volhouden en dan nog zeggen " we hebben zo,n fijne vakantie gehad". Maar goed,,,,,terwijl het een stukje binnenland in zo prachtig en rustig is. Vind het leuk hoe je er over vertelt, ga zo door ik vind het altijd leuk om je verslag te lezen. 💐💐💐💐
  9. Liesbeth Dijxhoorn:
    1 maart 2018
    Dank je wel👍👍
  10. Joop & Carla:
    2 maart 2018
    We genieten van jullie verhalen en foto's. En zijn stiekem een beetje jaloers. Hier in de bittere kou van de laatste dagen doen de zonnige voorjaarsfoto's bijna onwerkelijk aan.
    Zie ik het goed: is de meest recente foto een vuistbijl??
  11. Liesbeth Dijxhoorn:
    2 maart 2018
    Nee, heft er inderdaad wel wat van weg. Het is een stuk steen met allemaal kristallen erin. Lastig op de foto te zetten
  12. Jos en Angèle:
    4 maart 2018
    Het lijkt allemaal perfect te verlopen. Houden zo. Wij houden de Nederlandse economie gaande ;-)