,Het weer bepaalt de route...

6 juni 2018 - Purnode, België

EE786F61-3138-4058-9136-C8D57B7DCF00  99C3CA96-F894-49CF-8C91-D1972EC3D2743 juni
Gisteravond is het heel lang warm gebleven. We hebben ook lang buiten gezeten en hebben voor vannacht alle ramen in de camper open gehad om maar wat frisse lucht te hebben. Dat hebben we nog niet vaak meegemaakt! Wel heerlijk om zo lang buiten te kunnen zitten.

E630C2C3-985E-4898-9108-7590BBA41B11  E1B01756-1973-441F-A392-34815B16B754
Vanochtend lekker rustig aan gedaan, we waren wat laat na zo laat naar bed gegaan te zijn. Vanmiddag een mooie wandeling gemaakt. Ze hebben hier een aantal goed beschreven wandelingen en fietstochten. Is erg prettig.

00D164E9-2F0A-4B3D-89AA-095499DEFAF3  7C231E62-AD1F-41C2-94AA-EED1B0629C15

Dit gebied is licht heuvelachtig, met veel weilandjes, halve bosjes, akkers en wijngaarden. Een heel afwisselend gebied. De weitjes zijn prachtige op het moment. Hoog, vaak bloeiend gras, veel bloemen en er waren norm veel vlinders vandaag. Nout heeft heel wat stil moeten staan omdat ik met mijn toestel weer eens boven een vlindertje hing. Wel erg leuk als zo’n foto dan lukt.

B391938F-B8FB-45E9-AE34-7E473DE97208    76DF1325-0586-4470-9B02-38B582AF47CE

Zou dit een kruising met een panda zijn??

4 juni

B015A4AE-9B9B-41DC-83C1-408D032CEDB3
Vannacht begon het al te spetteren, voorbode van nog veel meer slecht weer. Na een uitgebreide weerstudie dachten we er verstandig aan te doen maar weer een rijdag in te lassen, het zag  er niet naar uit dat we vandaag buiten erg actief zouden kunnen zijn.Een stuk richting het noorden leek het weer wat beter. Dus maar weer ingepakt en op weg gegaan. Lekker cd tje op, gezellig.Na niet al te lange tijd begon het fors te regenen. Bij Angouleme kregen we een wolkbreuk te verwerken. Er lag wel 20 cm water onder de viaducten. Diverse auto’s gingen aan de kant van de weg staan. Dat leek ons op de snelweg niet zo’n goed idee, maar de eerste afrit hebben we toch maar gepakt. We kwamen terecht op een industrieterrein waar ook een Burgerking zat. Een uitgelezen plek voor een stop. Lekker kopje koffie en als extraatje een patatje erbij. Rare combi, maar wel smakelijk. Daar hebben we alle weer modellen nog eens doorgenomen, maar echt veel verbetering zat er niet in. Het noorden leek nog steeds de beste optie.

B9C085BA-5B2B-4793-ACA0-96E52D064D83

Dus doorgereden tot half tien vanavond. We zitten niet zo ver van Orleans en nu is het droog , maar bewolkt en niet koud. We zitten op een vrije camperplek aan de rand van een dorpje met uitzicht op een groot park. Superrustig en echt mooi.

138C852D-6848-44FA-B7BD-6D8BF9255216

5 juni
Vannacht een knetteronweer gehad, dat slaapt niet echt rustig. Ook vanochtend spetterde het nog. Dus na de wandelbeurt van Evi door het park weer in de camper. We zijn zo langzamerhand het champagnegebied ingereden. Heel veel wijngaarden op de hellingen en er wordt regelmatig druk in gewerkt. Halverwege de tocht was het droog geworden en hebben we ons brood opgegeten bij een oud kasteeltje.

99102803-BB69-42B8-AD49-0B855147E50D

Daarvan zijn er hier heel veel. Deze was een beetje opgeknapt en er lag een mooi groot park achter.Lekker een poosje buiten gezeten, het was warm en de zon scheen.
Aan het eind van de middag op de camperplaats aangekomen aan de rand van een klein dorpje boven op een heuvel. We hebben een prachtig uitzicht op de heuvels met wijngaarden. Helaas ook hier donkere wolken en een knetteronweer. Het is wel weer wat afgekoeld.

F9D4D611-0567-4BDD-9878-1BEEA496F819      53679C9B-3FB2-4427-B7E9-7F3955EDE815   A12A1934-11A5-4859-A4D9-72264A37D22B            40753AC5-29F7-47F9-B197-E42707A38D2C

1. Rina Boevink:
    6 juni 2018
    Hallo alletwee! Jullie komen in de buurt van thuis! Groot gelijk, het weerisin Nederland gewoon het beste! Wij in Spanje krijgen ook de volle lading water over ons heen. Het lijkt de zondvloed wel. "ze" zeggen dat het weer beter gaat worden in deze regio! We hopen het! We gaan morgen maar richting zuid Frankrijk. Zien af van ons plan om hier langer te blijven! Lies, weer bedankt voor je hele mooie foto's. Als we hier iets moois zien zeggen we"dat is iets voor Liesbeth "! Zo zie je maar! Liefs Rina
  2. Ellez:
    6 juni 2018
    Weer bijna thuis dus! Het weer is hier prachtig geweest de laatste tijd dus je tuin zal wel ontploft zijn :) We hopen jullie snel weer te zien!! En....prachtige koeien op de foto!!!!
  3. Yolande den Haring:
    7 juni 2018
    Ach wat is dat toch raar. Vandaag heb ik een beetje narrig binnen gezeten. Ik kon de warmte niet goed hebben, de spierpijn van gisterenavond hard sporten en vanmorgen van de yoga zit er stevig in. Puffend boodschappen doen en een tukje op de bank.
    Wat een verschil....maar jullie maken toch iedere keer weer iets moois van de dag! Toppers!
  4. Saskia:
    8 juni 2018
    Wat guitig, Bella met zo'n spring-in-het-veld-kuifje op haar kop! En ja, wat betreft de zon, temperatuur en het weer, kan je momenteel maar beter richting Houten/Garderen komen, want we hebben de hele week nog 22-29 graden, veel zon, soms te benauwd, af en toe een (onweer) buitje, maar goed toeven in principe. Volgende camperplaats --> parkeerplaats voor de deur? Van al jouw mooie vlinders mijn kalender 2019? Als het mag, natuurlijk.
  5. Tilly hofsteden:
    8 juni 2018
    zo ben je nog heel ver en nu lijkt het of je bijna thuis bent
    het weer bepaalt meestal je hoort het van rina mijn schoonzus die de meeste tijd van het jaar in spanje woont heeft nog nooit zo'n slecht voorjaar gehad dan is het hier beter
    maar je hebt gelijk liesbeth die koe heeft de ogen van een panda ze is mooi van de lelijkheid Dank je weer voor de mooie vlinder foto's ze zijn ook zo groot die vlinders
    goede terug reis Gr tilly
  6. Truus:
    Weer prachtige foto’s👍
    Die koe is beeldschoon👏🏽
  7. Ans wenneker:
    9 juni 2018
    ik heb net jullie verhalen bij gelezen wij zijn 15 dagen op IBIZA geweest hadden beter in nederland kunnen blijven van de 15 dagen 5 dagen zon gehad verder bewolking en in de avond erg koud hadden we echt een jas nodig maar wat hebben jullie een wereld vakantie veel mooie gebouwen natuur en ruimte zijn jullie nu op de terug weg goede reis en bedankt voor de mooie verhalen vriendelijke groet Ans Wenneker