Thuis

21 februari 2019 - Houten, Nederland

18 februari – Fonneuve
We waren vanochtend in een half uurtje Spanje al uit. Niet dat we ook maar iets van een oude grenspost hebben gezien of zo, maar alleen simpel het bordje France. Het duurde natuurlijk wat langer voor we de bergen uitgereden waren. Een mooie tocht, onderweg veel beekjes gezien en weitjes die langzaamaan wat groen beginnen te worden. De koeien stonden al buiten , dus het voorjaar komt eraan. Beneden in het dal even boodschappen gedaan en koffie gedronken, het was  heerlijk warm op het terras. Daarna verder gereden. We hadden een route binnendoor uitgezocht, hebben nog niet zo’n zin in snelwegen. Heel leuk landelijk gereden over smalle kronkelige wegen. Het schiet echter niet erg op. Halverwege de middag een camperplaats opgezocht in de hoop nog even buiten te kunnen zitten. Toen we daar aankwamen was het al duidelijk dat ze aan het verbouwen waren. Geen douches en daar hadden we net zo’n zin in. We zijn maar doorgereden. Er was niet direct een andere camperplaats in de buurt dus besloten we om maar weer wild te gaan staan. Daarvoor moesten we eerst langs Montauban, een behoorlijk grote stad met veel industrie er omheen. Iets ten noorden daarvan zijn we van de weg afgeslagen een klein dorpje in. Hier hebben we een plekje gevonden aan de rand van een wijk zonder storend te zijn voor de buurt die erachter ligt.

9551575A-30B2-49F7-8746-DF656F22087A86DC65C0-D4B3-404A-A6BC-04F4A3C4616B

Even een wandeling gemaakt door het dorp. Daar was niets te beleven, echt zo’n slaapdorp. We hebben de kerk even bekeken, maar een café hebben we nergens kunnen ontdekken.

19 februari – Neuvy-sur-Barangeon
Prima geslapen, al kan je de grote weg wel goed horen hier. Mijn enige zorge was een busje wat pal voor ons geparkeerd stond. Ik was bang dat we met een halve meter tussenruimte niet uit de parkeerkom zouden komen,  volgens Nout was dat geen probleem. Hij had gelijk natuurlijk😊😊. Even een keertje steken en we waren er uit. Daarna even gezocht naar de D 820 een eindeloze tweebaansweg door de landerijen richting het noorden.

62D4E531-F0C8-4367-B38A-36DDBE27E3C52A41E7FF-7CD7-49AD-9B8F-E459433D277E

We reden door prachtig heuvelachtig landschap met begroeide heuvels. Omdat het overwegend loofbomen zijn toonden de heuvels nogal grijs en ook de lucht was behoorlijk grijs, een vrij somber geheel dus. Tegen de middag  brak gelukkig de zon door en werd het geheel wat vrolijker om te zien. Weitjes met koeien, stoere Franse hoeves uit grote brokken steen opgebouwd en slaperige dorpjes. Wel een prachtig gebied om een keer een wandelweek te gaan doen.  Ook hier schoot het niet zo op, dat werd beter toen we op de A 20 terecht kwamen, een vierbaansweg. We zitten nu in een klein dorpje even ten oosten van Vierzon. We staan op de parkeerplaats van een klein watermuseum. We zijn er even wezen kijken vanmiddag. Mooie foto’s van verschillende watertorens en wat foldertjes. Achter dit museum ligt een mooi park met een grote vijver.

7B8C78D0-C881-42F7-898E-821832426A6B62D1E3E7-84B0-417C-9C18-A8481F6EBD3C3CEBECFD-4A7C-4F7C-A643-D356C3DFED1F

Heerlijk om even doorheen te lopen. Het verkeer op de weg neemt af, het zal vannacht wel rustig zijn denk ik. We hebben net overlegd of we morgen via de tolwegen in één keer naar Nederland rijden, of dat we het rustig aan doen. We zien wel hoe de pet staat morgen.

20 februari – Molenschot
We waren beiden vroeg wakker vanochtend, zal de spanning van de thuisreis geweest zijn😂😂😂. Het werd dus de tolweg en lekker doorrijden. Om 8 uur vertrokken vanochtend en binnen een half uur op de tolweg met nog een ruime 630 km voor de boeg tot Tilburg.( daar willen we even bij mijn moeder langs). Dan zou je denken dat je dat wel in zes uur kunt rijden. Niets is minder waar. De weg vanochtend was dan weliswaar een vierbaansweg, maar er zaten veel bochten en stijgingen en dalingen in. En verder rijdt die camper toch echt niet zo hard, althans wij willen niet zo hard rijden, dus blijft de meter meestal rond de 90km per uur steken. En dan duurt je reis toch heel wat langer. Dat maakt niets uit als je overal lekker de tijd voor neemt, maar het gaat soms wat wringen als je een einddoel voor ogen hebt. Het ging eigenlijk heel voorspoedig, zelf Parijs zijn we in één keer langs gereden,  totdat wij in België kwamen. Bij Lille was het druk en bij Antwerpen liepen we volledig vast. Ook de weg naar Breda was erg vol. Uiteindelijk waren we pas om half zes bij de camperplaats. We hebben eerst wat gegeten en zijn vanavond even op en neer geweest naar Tilburg. Morgen daar nog even op de koffie en dan naar huis.

21 februari – Houten
Een kleine vier maanden weg geweest en ook deze keer is de tijd weer omgevlogen.’t Was jammer uit Spanje weg te gaan, het weer was daar nog zo lekker. Spanje is een prachtig land en we hebben weer eindeloos veel gewandeld en gefietst en erg van de natuur genoten. We gaan het vast nog een keer doen zo. ‘t Is ook wel weer fijn om thuis te zijn en alle bekende dingen weer om je heen te hebben en te doen. Gezellige praatjes met de buren en vanavond ga ik voor het eerst mee oefenen met het koor voor het concert van 10 maart met vier andere koren van onze dirigent Vladimir. Heel leuk om te doen natuurlijk. En zo rol je naadloos weer je “ thuisleven” in. We vonden het erg leuk dat er zoveel mensen met ons “ meegereisd” zijn en plezier hebben gehad in mijn schrijfsels. ’t Is ook erg fijn om zoveel reacties te krijgen, dat zijn toch de belangrijke lijntjes met het thuisfront. Dank allemaal.

1. Rina Boevink:
    21 februari 2019
    Jaaaa, daar is ze weer! Welkom thuis samen! Bouke en ik hebben (mee) genoten van jullie reis. Het zal wel even behoorlijk wennen zijn! Maar.... heel fijn om je weer persoonlijk te begroeten. Liefs van ons!
  2. Ria van kalles:
    21 februari 2019
    Fijn dat jullie weer thuis zijn en jammer dat jullie Spanje achter hebben moeten laten. Maar ja aan alles komt een eind. Nogmaals bedankt vooral het leuks wat we met jullie mee mochten delen, ik heb er weer van genoten. Liefs en tot vanavond.
  3. Tilly hofsteden:
    21 februari 2019
    weer thuis welkom in koude Nederland leuk je weer te zien
    en Dank voor al je mooie foto s en verhalen
    tilly
  4. Nynke:
    21 februari 2019
    Welkom thuis en neem je tijd met het omschakelen.
    We zien je binnenkort aan de bridgetafel
    Grts, Nynke
  5. Anne:
    21 februari 2019
    Welkom terug meisie...en ik sluit me aan bij Nynke tot snel bij 't kaartjes leggen😊
    X anne
  6. José Bastiaanse:
    21 februari 2019
    Welkom thuis. Bedankt dat wij ( ik ) mocht meegenieten van jullie reis/fotos. Vind het ook wel weer leuk dat jullie er zijn.
    👌👏🥂
  7. Ireen:
    21 februari 2019
    Thuis.!! is ook weer goed. Zeker na zo'n fantastische reis. ik heb genoten van jullie belevenissen vanaf Valencia. Leuk om elkaar te zien, misschien voor wij eind maart weer op pad gaan ( kort hoor, 3 weken). Geniet van familie en vrienden.
  8. Ellez:
    21 februari 2019
    Fijn dat jullie weer in het land zijn! Tot gauw!
  9. Brigitte:
    21 februari 2019
    Welkom thuis, ik heb genoten van je mooie verhalen
  10. Nicolette Deetman:
    Welkom thuis!
  11. Saskia:
    22 februari 2019
    1. welkom thuis, fijn jullie weer in de buurt te hebben, te kunnen zien, spreken, 'huggen' enz. 2. ik vind het eigenlijk maar weer goed waardeloos, want jouw verhalen van jullie weer top-reis met veel kilimeters op de weg (camper), met de fietsen en de benewagen om het golfen niet te vergaeten. Het was mijn afsluiter van de dag, dus wanneer gaan jullie weer. Niet alleen jullie moeten omschakelen, al je trouwe mee-leesreizigersoeten nu ook weer 'afkicken'. Tot gauw ziens!
  12. Olaf:
    Welkom thuis buurtjes
  13. Truus:
    22 februari 2019
    Hartstikke top dat jullie weer thuis zijn. We hebben je hartstikke gemist op het koor😜
    Stoer dat je er gisteravond meteen weer was💪🏼 na zo’n lange reis.
    Nou weer een tijdje blijven hoor😜.
  14. Yolande den Haring:
    22 februari 2019
    Ha Lies, een fijne verrassing dat je er gisteren was. Ik hoopte er stiekem op.

dank je wel voor je mooie verhalen.....geweldig!!
  15. Phieneke:
    22 februari 2019
    Ja, helaas ook wij hebben het zonnetje weer even de rug toegekeerd. Maar thuis komen is ook gezellig. tot gauw. En bedankt voor jullie info al deze maanden. Groetjes Joop en Phieneke
  16. Wil Bartelds:
    22 februari 2019
    Welkom thuis weer! Ik heb weer genoten van de verhalen en je prachtige foto’s. Tot ziens maandag op het koor.
  17. Corien de Gaaij:
    24 februari 2019
    Fijn dat jullie weer heelhuids terug zijn, na zoveel kilometers!! Dank je voor je leuke verhalen, ik heb ervan genoten. En voor de prachtige foto's. Zo mooi.
    Tot binnenkort.