Dag een

8 februari 2018 - Pont-à-Mousson, Frankrijk

8 feb

Zo, de eerste dag zit erop. Vanochtend rond 10.30 uur vertrokken. Een vreemd idee je huis uit te stappen in de wetenschap dat je daar de eerste maanden niet terug zal komen. Fijn zulke lieve buurtjes te hebben die ons huis in de gaten houden.
Het was prima weer om te rijden vandaag. Lekker helder, droge weg en niet al te druk. Alleen het stuk door Luik met veel tunnels en bochten is wat lastig. Het was ook weer even wennen achter het stuur. Het rijdt toch echt anders dan een personenauto. Dat merk je vooral met het nemen van bochten (heeeel rustig) en de hellingen die je tegenkomt onderweg. En ja, je bent ook wel heel groot in vergelijking met je eigen auto.
Rond 16.00 uur uit gaan kijken naar een plekje om te overnachten. Uiteindelijk werd dat Pont-a-Mousson. Daar hebben we in november ook gestaan. Een fijne plek aan het water met prima sanitair en er is ook stroom. We hebben meteen ons nieuwe elektrische kacheltje geprobeerd, want het is behoorlijk fris. Dat doet het dus prima.      20180208_161821597_iOS
Vanavond voor het eerst gekookt op de nieuwe lpg installatie. Ging helemaal ok. Op tijd naar bed straks, morgen verder.