Weer op pad

7 november 2018 - Grenay, Frankrijk

28 oktober – Houten

Het is bijna zo ver. We gaan weer voor een paar maanden op stap, op weg naar nieuwe avonturen en nieuwe herinneringen. k Heb even zitten twijfelen of ik weer een blog zou maken, maar ik heb er zoveel plezier van gehad de vorige reis om onze belevenissen op te schrijven. Van alle verhalen en foto’s van de vorige reis heb ik een boek laten printen met alle foto’s erbij. Zo leuk om zo nu en dan door te bladeren of om even te zoeken naar een bepaalde naam of gelegenheid die je even niet meer te binnen wil schieten.. Dus kortom, ja, ik wil weer verslagen gaan schrijven. Leuk als jullie ons weer willen volgen, maar als je geen zin hebt in onze verhalen klik je ze maar weg.

Vandaag zo veel mogelijk in de camper gelegd wat wij onderweg nodig denken te hebben. Morgen naar de weegbrug. Ik ben heel benieuwd hoe het zit met ons gewicht. We mogen niet over de 3500 kg heen. Daar gaat binnenkort wel verandering in komen, we zijn bezig om het gewicht van onze camper op te laten hogen, omdat de auto dat volgens de fabrikant echt aankan. Maar voordat  je dat geregeld hebt met een plaatje en certificaat uit Duitsland van de bouwer, dan via een bedrijf wat moet toetsen of het nieuwe plaatje en de daarbij behorende papieren wel echt zijn ,dan uiteindelijk naar de RDW die dan moet gaan beoordelen of zij het daarmee eens zijn of dat ze je willen zien voor een herkeuring. Een groot bureaucratisch geheel waar we nog niet mee klaar zijn. Waarschijnlijk gaat het pas in maart in orde komen.

7 november - Grenay (Fr)
Pfffff….. Eindelijk weg. De bedoeling was om donderdag 1 november te vertrekken. Woensdagavond was het hele huis spic en span, bijna alle spulletjes in de camper, behalve de inhoud van de koelkast en een doosje bij de voordeur met nog wat restspulletjes. Plan was om bij Olivier, de vriend van Nynke die in Leuven woont, langs te gaan om samen met hen de stad te verkennen. Daar is het echter niet van gekomen, want woensdagnacht ben ik flink ziek geworden. Kotsmisselijk, spugen, hoofdpijn, koorts…..Dat heeft bijna een week geduurd. Een flinke streep door de rekening en dus ook geen verkenningstocht door Leuven. Dat gaan we een andere keer nog eens doen.
Vandaag een nieuwe poging. Eerst even langs Tilburg naar mijn moeder. Even heerlijk in het park gewandeld. Wat is het mooi buiten!! Al die juichende herfstkleuren!!
Na de lunch dan eindelijk echt op stap. Via Breda, Antwerpen en Gent richting Lille. Wel jammer dat het na een kwartier al begon te regenen, dat zat niet in de planning. Rond half vijf aangekomen in Grenay, een klein dorp ten zuidwesten van Lille.

3D0848C3-AC80-4BDD-B922-D34630ABB03E  54073DE6-0B00-4577-A991-3C5DBE95E4EC CCB6FA86-5ECB-4976-AE91-0411648B6A1F

Dat heeft een amusementsgehalte van nul. Een wat afgebladderd ,  vrij somber dorp met zo hier en daar wat nieuwbouw. We hebben heel lang lopen zoeken naar een café. Het bleek dat we over een hele lange loopbrug naar de andere kant van een uitgebreid spooremplacement moesten. Dat is denk ik al jaren niet gebruikt, want het gras staat er kniehoog. Daar inderdaad een café gevonden. Wel zijn er drie prachtige bakkerswinkels in het dorp met prachtige etalages, waarvan het water je in de mond loopt.

842673CF-1441-41BB-B452-4C270B5BA1F7    203DD7AD-893E-495A-9518-5B7CD8A89CC6
Het camperplekje is wel heel leuk. Aan de rand van een parkje met wat trimtoestellen en een kleine tennisbaan. Prachtige bomen in herfsttooi. We kunnen zowel water tappen als lozen hier en er is stroom. En dat allemaal gratis!! Als goed Nederlander kunnen wij dat wel waarderen :):). Wel heel leuk om zo midden in een dorp te staan. Nu horen we nog wat auto’s voorbij rijden, maar dat wordt straks vast minder. Speciaal voor ons slaat de kerkklok   elk kwartier. Mèt herhaling na één minuut. Dan weten we vannacht tenminste zeker hoe laat het is.

1. Ellez:
    7 november 2018
    Fijn dat jullie eindelijk konden vertrekken! Goeie reis, lekker weer en mooie avonturen!!
  2. Janny van Hilten:
    7 november 2018
    Wat een pech dat je zo ziek was!! Ben je nu weer helemaal de oude? Geniet van je reis! Ik ben benieuwd naar je verhalen!
    Liefs,
    Janny
  3. Tineke:
    7 november 2018
    Super leuk om jullie komende maanden weer te volgen!
  4. Ria van kalles:
    8 november 2018
    Geweldig dat je ons weer mee wil laten genieten van jullie reis, top ik ben echt een volger. Jammer dat je ziek werd maar gelukkig waren jullie nog thuis. Ik wens jullie heel veel plezier op jullie nieuwe uitdaging. 👌
  5. José Bastiaanse:
    8 november 2018
    Leuk om jullie avonturen weer te lezen. Geniet en wij duimen voor lekker weer onderweg. Oh en doe nog even rustig aan na je griep.💪👍
  6. Monique van veggel:
    8 november 2018
    Leuk om je reisavonturen te volgen. Gelukkig ben je weer opgeknapt.
  7. Gerda de Raad:
    8 november 2018
    Dat wordt vast weer met heel veel genoegen je verhalen lezen!
  8. Yolande den Haring:
    8 november 2018
    Ja fijn wij genieten mee!!!
  9. Jean Grooters:
    8 november 2018
    Ik ga zeker weer meelezen met je avonturen, veels te leuk om alles mee te maken waar jullie al zo belanden.

NET ALS DE ANDEREN BEN IK BLIJ DAT JE WEER BENT OPGEKNAPT.
  10. Truus:
    8 november 2018
    Nou lekker dan zo’n weekje.
    Lekker relaxen en genieten jullie!👍

Getver krijg mijn naam en emailadres niet getypt😝
  11. Tilly hofsteden:
    9 november 2018
    jakkes ziek zijn zoek maar gauw de zon op heerlijk ik vind het leuk om jullie weer te volgen daar heb ik de vorige keer van genoten
    ik zie er naar uit goede reis
    tilly
  12. Karin:
    9 november 2018
    Leuk Liesbeth dat je ons weer laat meegenieten van al jullie avonturen. Heel veel plezier en een mooie, veilige reis gewenst!
  13. Ans wenneker:
    10 november 2018
    Wat vervelend dat je ziek werd wij zijn nu op Tenerife hebben mooi weer en goed naar onze zin ik vind het leuk om jullie te volgen veel plezier
  14. Marjolijn:
    11 november 2018
    Fijn Liesbeth dat ik ook weer mee mag genieten met jullie reis! jammer dat je ziek bent geweest, beter thuis dan in de camper!