Even naar huis

21 december 2019 - Houten, Nederland

17 december – San Fulgencio
Vandaag ijverig geweest met wel vier wasmachines. Voordat we naar huis gaan willen we graag alles schoon hebben. Morgen is de camper aan de beurt. Toen alle was aan de lijn hing zijn we weer op de fiets gestapt. Het landschap is niet bijzonder aansprekend, plat, nogal rommelig en er is veel bebouwing.  Eerst zijn we een stukje het land in gereden, langs een kanaaltje. Daar zijn er hier veel van in het grote platte deel wat tussen de bergen en de zee ligt. Al dat water uit de bergen moet natuurlijk afgevoerd worden. Het landschap is wat grauw, kleine akkertjes, net geploegd of ingezaaid, afgewisseld met rommelige stukken met riet, palmbomen met veel dor gebladerte. Vanaf de kanaaltjes zijn er regelmatig schuiven die gebruikt kunnen worden om de akkers te bewateren.

6ED5300A-D860-4E4C-BFB4-1B95804A0098 159443EA-80BF-4CF2-BE40-FB0CB85C73EF 1ADC01B2-538E-4E69-9E5D-BB43C1649E50

We fietsen een aantal kilometers langs dit kanaaltje. Aan het eind komen we op een drukke weg uit. Gelukkig niet zo veel verder komen we in een dorpje uit. Daar vinden we een café. Na de koffie gaan we op zoek naar een brievenbus. Die vinden we op het plein tegenover het politiekantoor. Op het plein hebben we in de zon ons brood gegeten. Daarna weer door met de fietstocht. Langs een smalle weg komen we op een rotonde, daar vandaan kunnen we Rojales in fietsen. We rijden door tot de rivier Segura.

F0FBED9B-8B9E-4F9C-BB5D-91AB3A4FFB1D 8FC1642A-DA55-45E7-9D2F-C4E03BD9BB9D F85078D0-99E0-4FDC-B1AB-1CB6F7DBF0EF

Deze is zowel in oktober en in iets mindere mate in november behoorlijk  buiten haar oevers getreden. We konden nu goed zien dat het water toen zeker twee meter hoger heeft gestaan dan nu. We fietsen een kilometer of acht langs het kanaal en kunnen dan afslaan naar het pad wat we gisteren ook reden. Nog even bij de Mercadona langs en dan snel de was afhalen voordat het weer vochtig wordt….

18 december – San Fulgencio
Vandaag een beetje luie dag gehad. Vanochtend eerst naar de China market gefietst. Dat is een soort Action, maar dan in het kwadraat.

A4782C39-C4D7-486C-9C0B-DBAA978EFC4F

We zochten ledlampjes om de halogeenlampjes in de camper te kunnen vervangen. Die verbruiken meer stroom en worden ook warmer. Met ledlampjes wordt de huishoudaccu minder aangesproken als we niet aan de stroom staan. We zijn dit eigenlijk al een hele tijd van plan, maar die lampjes zijn best redelijk prijzig. De chinees waar we nu waren heeft een leuke actie , alles gaat met 50% korting de deur uit. Dat loont de moeite. Jammer genoeg hingen er niet zoveel lampjes meer, de rest moet een volgende keer maar komen. Hierna op een terras in de zon gezeten. Het was daar zeker 20*, heerlijk. We hebben genoten van een flesje cava om onze huwelijksdag te vieren.

98D68984-D5A8-492C-A702-9E06B0301CAB CF68F2C4-D1A4-4132-84C8-C8263DDD9A83

Morgen gaan we ergens eten, vandaag is het praktischer om alle verse etensresten te verwerken voor een maaltijd, want de koelkast gaat uit als wij naar Nederland gaan. De rest van de middag bij de camper in de zon gezeten. Was wel een prima dag zo.

19 december – Santa Pola
Vanochtend zijn we verhuisd naar een camperplek iets dichter bij de luchthaven. Ons plekje op de vorige plek was besproken, vandaar de verhuizing. We reden door het waterrijke gebied naar Santa Pola. We kwamen weer langs de zoutbergen en aan beide zijden van de weg waren  meren en wetlands met veel vogels. Prachtig.

1439F8CE-2CF9-4825-94D4-87AA45D0233D 01079F73-AE48-44DB-B817-6310553761E1

Het was niet zo ver, na een half uurtje waren we er al. Eigenlijk wel fijn om nog iets dichter bij de luchthaven te zitten. We hoeven nu maar een kwartier te rijden om bij de camperstalling te komen. Daar vandaan worden wij naar de luchthaven gebracht. Goed geregeld. Na aankomst hier hebben we eerst alle huishoudelijke klussen gedaan, zodat de camper weer fris en gebruiksklaar is als wij terugkomen. Er staat hier een camper, helemaal ingebouwd in de plantjes en kisten. Misschien iemand die hier woont of heel vaak komt,  wel heel anders dan het gebruik van onze camper.

B99A130E-2D60-4F89-9864-BCE17A274B4E

Vanmiddag naar de haven gefietst. Altijd een leuk gezicht al die bootjes. Er is ook altijd reuring in zo’n gebied. Ook hier kwamen we een chinese markt tegen en daar hingen veel meer ledlampjes. We hebben nu 8 lampjes vervangen, maar er zijn er nog 16 te gaan. Dat zijn net weer wat andere lampjes, daar gaan we in januari mee aan de slag. Eigenlijk best veel lampjes voor een camper😄😄. Op de terugweg kwamen we een wokrestaurant tegen en daar hebben we een groot deel van de middag doorgebracht. Tonnetje rond weer teruggefietst naar de camper. Vanavond de laatste klusjes gedaan en de kleine rugzakjes voor morgen klaargezet. Toch altijd een beetje spannend zo’n reis.

20 december – Houten
Bijtijds opgestaan vanochtend en na het ontbijt de laatste klusjes gedaan. Om 8 uur reden we weg. De stalling was nog korter rijden dan we gedacht hadden, binnen een kwartier stonden we voor het kantoortje. Binnen lagen de papieren al klaar. Er reed een auto voor ons uit naar de plek waar we moesten staan. Eerst langs een aantal oude kassen vol met auto’s. Daarna allerlei velden die ook vol stonden, naar een groot achterterrein waar al tientallen campers geparkeerd stonden. We stapten in de begeleidende auto en die reed ons naar de luchthaven. Daar waren we ruim voor negen uur, dus ruimschoots op tijd voor een vlucht die om elf uur vertrekt.

259ED9C2-8A79-4F1F-96CA-BC5D906BA965

We hadden geen papieren tickets, maar de digitale versie op de telefoon. Werkt perfect, we konden zo doorlopen en zaten om negen uur aan de koffie. Een prima vlucht gehad naar Eindhoven en daar vandaan met de bus naar het station en met de trein naar Houten. Laatste stukje lopen en dan ben je ineens thuis. Wel even vreemd na zoveel weken camperen. We zullen ons niet vervelen hier, want de agenda staat vol met afspraken. In januari vliegen we weer terug naar Alicante en komt er een vervolg van mijn blog. We wensen iedereen fijne feestdagen en een heel goed en gezond 2020.

373A8C76-A1F9-4625-8439-5C7BCC542159

1. Monique van veggel:
    21 december 2019
    Hoi Liesbeth fijn dat jullie thuis zijnen het zal wel raar zijn ineens weer een winterjas aan en de drukte. Ik wens je hel fijne dagen en een spetterend begin van 2020.
  2. Rina Boevink:
    21 december 2019
    Even de kerstsfeer proeven thuis! Dank voor de heerlijke verhalen en foto's! Hele mooie kerstdagen en een gezond en liefdevol 2020 en tot horens! Liefs Rina en Bouke🎄🌠👍🙋‍♀️
  3. Saskia:
    21 december 2019
    Welkom Thuis in ons kikkerlandje en Houten. Fijn de Kerst met de jongens, geniet er beiden van en ja, tot maandag en voor 2020 een heel goed, succesvol en gezond nieuwjaar toegewenst.
  4. Truus:
    21 december 2019
    Fijne dagen met je kinderen, lekker genieten.
    Daarna weer hup naar het vliegtuig en de camper.
  5. Yolande den Haring:
    21 december 2019
    ja even Home for the Holidays…...daar zingen we van en jullie doen het, heerlijk geniet even van thuis zijn!
  6. Ria van kalles:
    21 december 2019
    Fijn dat jullie weer een poosje In Houten zijn, fris hè?? Ik wens jullie hele fijne dagen hier met de familie en voor volgend jaar wens ik jullie al het goeds voor 2020. Daarna weer lekker naar de zon en geniet ervan. Liefs 😘
  7. Tilly hofsteden:
    21 december 2019
    geniet ook weerinfiss Holland met je zonen aanhang en familie ook met moedertje fijne dagen en een goed 2020
    daarna weer lekker op toer Gr tilly
  8. Ireen:
    21 december 2019
    Gefeliciteerd met jullie trouwdag. Geniet van de feestdagen in Nederland. Heerlijk vooruitzicht om ‘volgend jaar’ weer verder te camperen.
  9. Corien de Gaaij:
    24 december 2019
    Goede reis, en heel fijne Kerstdagen met jullie gezin!! Een gezellige Jaarwisseling en een gezond en liefdevol nieuwjaar!! Groetjes, Corien