Mooi achterland

17 december 2019 - San Fulgencio, Spanje

13 december – Tercia
Gelukkig niet zoveel last gehad van de wind vannacht. Prima geslapen op het ritme van de zee die regelmatig op het strand bonkt. Zo langzamerhand wordt het tijd weer een beetje richting Alicante te rijden. Over een week vliegen we voor de feestdagen naar huis. Eerst moeten we op zoek naar een benzinepomp waar ook lpg verkocht wordt, de bodem van onze gasfles begint in zicht te raken. Ook daar bestaan prima sites voor. In Mazarron kunnen we de gasfles weer bijvullen. We hebben weer genoeg voor zeker vijf weken. Vanuit Mazarron  rijden we vandaag een mooie route over achterafwegen een stukje het binnenland in.

8AE86412-1241-4793-8ABB-3445F7CC3CF3 B4A6ED08-34EC-47E8-9B89-17AE09E5A626 B068DDB5-3D72-4C27-BABC-1424FB424ABD

Eerst richting de bergen en dan rechts afslaand een heel stuk erlangs. Onderweg komen we wat kleine dorpen tegen en gelukkig ook een bakker, zodat we weer voorzin zijn voor het weekend. We komen in de loop van de middag aan in Tercia. Daar waren we al eerder. Het is een prima plek halverwege een heuvel , beschermd tegen de wind achter een muur. Door de opening hebben we een mooi uitzicht op het dal aan de overkant. In de avond blinken daar de lichtjes van de dorpen.

0488ED04-B161-4E5D-A15C-F36010551DD9 5193A20E-B7E1-46D7-A391-6D4350530A60 0723217F-3E9E-4A43-8972-75A4B141CCED

14 december – Tercia
Een rustige dag gehad vandaag. Rustig opgestaan en krantje gelezen. Vanmiddag hebben wij ons vermaakt op de bowlsbaan. Een echt Engels gebeuren waarbij je op een baan met een groen tapijt met grote ballen moet proberen zo dicht mogelijk bij een kleine witte bal te komen. Handicap daarbij is dat er in de grote ballen een gewicht aan één kant zit , waardoor ze een kromme baan afleggen. De uitdaging is dan ook om behalve de snelheid van de bal ook die juiste kromming te bereiken. Erg leuk om te doen.

E121D97F-F79A-4FA7-80D3-2A9213EE724D 5C37C855-9063-4D72-8232-7FF0C4B44360 41EA2A2B-98AA-45A9-A582-4094BCA83F0A

Op zondag wordt er competitie gespeeld en staat de baan vol met spelers die uit de wijde omtrek komen. Een heel gezellig, erg Engels gebeuren.

15 december – Rojales

4BA23C50-19B7-4C69-9B19-F8E056563D1B

1F68B768-0F78-4F01-B65E-8C2194CCB5C8 5E456CF3-3648-4169-9F68-E1154E7F8F4F

Vanochtend weer op stap gegaan. De Zwitsers richting Murcia en wij richting Crevillent. Dachten we. Onderweg gebeld met Wim en Monique die wij hadden leren kennen in onze restaurant-werkperiode. Zij wonen sinds twee jaar in Rojales en op de Griekse avond in het restaurant hebben we heel gezellig gekletst met ze. Ze nodigden ons toen uit om een keer bij hen langs te komen. Aangezien hun woonplaats ligt op de route richting de luchthaven hebben we gebeld met de vraag of we deze week konden langskomen. Vandaag was dus prima. We maakten een mooie tocht langs sinaasappelboomgaarden, een mooi blauw stuwmeer en hadden een mooi uitzicht op een machtige berg en velden met zonnepanelen. Halverwege zijn we met onze lunch buiten op de stoeltjes in de zon gaan zitten. Wat een luxe.

388C3C26-A1BA-4623-8D94-985B5868DEA9 E977E9D7-CD68-4473-A06A-57760A17FBC3 DFE7B3B0-5B7D-490F-9ABB-15E0842A8CA5 C3B0BD35-46F5-4DE3-B26F-69A1FCF2741C 8C2CE97D-FCB7-4C5B-8047-E4520B73EE5CEn zo zaten we vanmiddag ineens in een Nederlands huishouden gezellig te kijken naar FC Utrecht waar zij beiden fan van zijn. Dat kan natuurlijk ook niet anders als je , zoals Wim, een geboren en getogen Utrechter bent. Na de wedstrijd zijn we uit eten gegaan in het plaatselijke wokrestaurant. Dat was erg lekker, van goede kwaliteit en ook heel gezellig. Daar hebben we zo lang gezeten dat we bij terugkomst voelden dat het bedtijd was. We zijn dus snel ons bed ingedoken.

16 december – San Fulgencio
Prima geslapen vannacht op een plekje aan de rand van de woonwijk om de hoek bij Wim en Monique. Ze kwamen ons ophalen voor een ontbijt bij één van de talloze restaurants hier. Na dit uitgebreide ontbijt hebben we afscheid genomen en zijn we eerst naar de wasinstallatie gereden die we gisteren al zagen. Voor ons gevoel ligt er minstens een centimeter viezigheid op de camper en hebben we het idee dat we vies worden bij elke aanraking. Dus lekker een uurtje gepoetst en gespoten en nu blinkt ie weer als een zonnetje.

631159D5-C9A9-4896-8C31-3177274401E5 AE83E6A5-5E21-45F6-BC94-9E0157D997C7

Daarna een half uurtje gereden  naar de camperplaats. Die ligt op een dik half uur rijden van de luchthaven, dus misschien blijven we wel hier tot wij vrijdagochtend vroeg moeten vertrekken.  Vanmiddag op de fiets een stukje rondgereden. Na een drukke weg reden we over  hobbelige zandwegen richting het strand. We konden het laatste stukje lopen , helemaal de pier op. Daar stonden tientallen mannen te vissen. Blijkbaar zit er hier ruimschoots vis. Ook aan de overkant werd er druk gevist. Deze pier ligt aan de monding van de rivier Segura. Aan de overkant staan op een smalle landtong ook wat flats. Wel een mooi uitzicht over zee denk ik.

265A1F29-6D34-452D-9FF7-AFCC6C110242 A6D555E0-E270-443A-BBC3-7A3AC3E6622C 7E57D7CB-DCF3-479A-8BEA-5C5E12409B2C A5003F20-28CB-4788-AE64-502330FD664E

Op de terugweg reden we een stukje langs de rivier, maar toen stuitten we op een grote hoop keien op de weg. Aan de andere kant van die berg zagen we dat er vanuit het achterland een brede sleuf naar de rivier was gegraven. Over het waarom tasten we in het duister, dat we niet verder konden was nogal helder. Een klein stukje terug konden we over een bruggetje weer terugkomen op onze oorspronkelijke route.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rina Boevink:
    17 december 2019
    Het einde van deze periode komt dus in zicht. Weer prachtige plaatjes! Jullie boffen best wel met het weer zeg! Heerlijk! Hier vandaag ook een beetje lente... 15 graden! Wel raar voor hier 😜. Ik wens jullie alvast mooie kerstdagen in Nederland met diegenen die je lief zijn en voor 2020, liefde, gezondheid en een zonnige voorzetting van jullie camperreis! Liefs van ons beiden🙋‍♀️🎄👍✴️🌠✨
  2. Joop & Carla:
    17 december 2019
    Elke keer weer leuk om jullie reisbelevenissen te lezen. En wat zagen we geweldig mooie zonsondergangen in de vorige aflevering. We vroegen ons nog even af hoe je aan de Spaanse oostkust een zonsONDERgang te zien krijgt.
    Jullie straks terug in Nederland; wij vertrekken volgende week naar Spanje. Met al jullie foto's met blauwe luchten verwachten we er veel van.
    Groeten,
    Carla en Joop
  3. Phieneke:
    17 december 2019
    Die rivier heeft voor wateroverlast gezorgd in dat gebied, daardoor zal de weg wel afgezet zijn geweest. Goede reis en tot gauw.
  4. Ria van kalles:
    18 december 2019
    Wel leuk dat jullie overal vriendschap smeden, top. En wat een weer zeg heerlijk. Fijn dat jullie eventjes naar Nederland komen gezellig voor de familie en voor jullie ook. Ik wens jullie een goede vlucht en hele mooie dagen. Fijne feestdagen en voor volgend jaar heel veel gezondheid en veel reisplezier. Liefs 💐💐💐
  5. Jelmer:
    Tot volgende week X
  6. Saskia:
    18 december 2019
    Gezellig jullie weer even te zien en te spreken in NL. De afspraak staat, 23e. Goede reis en tot volgende week maandag.
  7. Monique van veggel:
    18 december 2019
    Hoi Liesbeth wat een mooie plaatjes weer en heerlijk weer. Optreden ging prima,goede vlucht fijne kerstdagen en een spetterend 2020
  8. Truus:
    Geweldige foto’s weer👍
    Goede reis terug.
    Fijne dagen met familie.🎊🎉
  9. Yolande den Haring:
    18 december 2019
    Wat grappig, dat Engelse spel...bowls. Ik had er nog nooit over gehoord. Tussendoor even naar Nederland, dat is effe luxe . Ja familiebanden zijn ook belangrijk. Vast even naar je moeder in de feestdagen.
    Wij hebben hier ook fijne tijden. Ons concert was heel leuk, zo jammer dat we de mannen niet konden horen en ook niet echt samen gezongen hebben, dat had ik wel een mooie uitdaging gevonden. Misschien een andere keer, HOHC heeft ook net een andere dirigent en zij moeten over en weer aan elkaar wennen. Carel is enthousiast!
  10. Tilly hofsteden:
    19 december 2019
    weer een mooi verhaal en wat een luchten zo blauw een goede
    vliegreis fijne dagen met de familie en een goed en gezond 2020 gewenst van tilly