Nog een leuke ontmoeting

6 januari 2025 - Palomares, Spanje

Zaterdag 4 januari, Santomera

Gisteravond hebben we de camper een stukje verderop gezet. Daar was een klein parkeerterrein en dat is altijd prettiger dan langs de straat staan. We hadden een prima nacht en zijn vanochtend weer op weg gegaan. Voor de boodschappen kwamen we bij een enorme Carrefour uit bij Orihuela. Het werd weer een ware zoektocht. Er stond gewoon te veel in de schappen en datgene wat ik nodig had kon ik slecht vinden. We moeten wel voor een paar dagen in huis hebben, want maandag 6 januari is het Driekoningen en dat is een officiële feestdag hier. Alle winkels zijn dan gesloten en iedereen is vrij. Dat merkten we ook toen we bij de uitgezochte camperplaats aankwamen. Het is overal druk en vol vanwege dat lange vrije weekend. Uiteindelijk kregen we een soort van reserveplekje aan de rand van de camperplaats. Lekker in de zon. Vanmiddag zijn we gaan fietsen. Wat een verschil met een paar dagen geleden! Ik kon zo in m’n trui de fiets op, heerlijk!! Het scheelt echt een aantal graden. De fietstocht ging achter de camping langs over bredepaden tussen de boomgaarden door. Bij de berg reden we het bos in tot we uitzicht kregen op het stuwmeer. Een mooie omgeving hier. Op de terugweg zijn we door het dorp gereden en deden daar nog even de Mercadona aan voor de laatste boodschappen. Voor we terugfietsten naar de camping hebben we nog even een drankje gedaan in een plaatselijk café. Dat kon niet te lang duren, want de zon was al aan het ondergaan en dat was direct aan de temperatuur te merken. Alles bij elkaar weer een goede dag.

zondag 5 januari, Palomares

Eerder deze week hadden wij al contact gehad met onze Zwitserse  vriendinnen die wij vier jaar geleden tijdens een camperreis hebben leren kennen. Sinds die tijd hebben we regelmatig contact en we hoorden dat ze vanaf kerst een maand in Spanje zouden zijn. Dan is het natuurlijk fantastisch om elkaar  na een lange tijd weer eens te zien. Wij reden vanochtend naar de kust van Palomares waar zij al stonden. We staan  8 minuten lopen van het strand op een camperplaats. Hiernaast begint een uitgebreid vakantiedorp met veel woningen. Een deel is nu bezet, maar het meeste staat leeg. Het was zo leuk om de Zwitserse dames weer eens in het echt te zien. Wat grappig is dat je meteen begint te kletsen en dat ook de rest van de dag volhoudt. Vanmiddag hebben we een fijne wandeling over het strand gemaakt. Hun twee honden, bordercollies, stoven als een dolle heen en weer over het strand en het water in. Het is een levendig stel honden, maar erg lief. Op de terugweg hebben we een restaurant aangedaan en daar wat gedronken  met tappas erbij. Heel gezellig. En vanavond moest er natuurlijk geklaverjast worden. We hebben ze dat het eerste jaar geleerd en dat is nu vast onderdeel van onze ontmoetingen geworden.  We hebben een erg leuke dag gehad.

maandag 6 januari, Palomares

Vanochtend begon met regen. Niet zo handig, want ik had vannacht een was gedraaid. Gelukkig werd het in de loop van de ochtend wat beter en uiteindelijk heb ik alles weer lekker fris en droog naar binnen gehaald. Vanmiddag hebben we wat door het dorp geslenterd. Het is niet echt een inspirerende omgeving. Er is nauwelijks sprake van een centrum, alleen een soort plein met twee restaurantjes. De straten zijn een beetje rommelig. De supermoderne kerk staat een beetje buiten het centrum. Alles bij elkaar nogal saai. Maar we waren er lekker even uit en hebben op het plein gezellig gezeten. Vanavond weer klaverjassen. Heel leuk zo.

Foto’s

2 Reacties

  1. Ilva & Jelmer:
    7 januari 2025
    Geniet van het weer en van elkaar!
  2. Maaike:
    7 januari 2025
    Leuk om die vriendinnen weer te zien! Genieten!