Spanje 2024

15 januari 2024 - Sant Feliu de Pallerols, Spanje

Zaterdag 13 januari - Pont a Mousson

We reden vandaag om 11.00 uur weg, een paar dagen later dan gepland. We hadden beiden toch wel last van de coronagevolgen en moesten een beetje uitzieken.
Weer een raar idee om de deur achter je dicht te trekken en te weten dat je er de eerste maanden niet bent. Gelukkig hebben wij schatten van buren die de boel heel goed in de gaten houden en voor de post zorgen. Goud waard!

De eerste uren was het best wel weer wennen in deze nieuwe camper. De knopjes zitten ergens anders dan je gewend bent, sommige dingen konden we echt niet terugvinden. De kilometerstand bijvoorbeeld en hoever we nog konden rijden. Dat werd dus spannend, want we reden net het stuk door België naar de Franse grens waar geen tankstations waren. Pas in Luxemburg net over de grens was er een tank. Alle figuurtjes waren al van de display verdwenen, er stond niet meer dan 30 km op de teller. Gelukkig net op tijd die pomp in Luxemburg.

Nederland uitrijden deden we in de miezerregen, in België was het wel droog, maar daar gingen we natuurlijk de hoogte in. Prachtige witbevroren landschappen, soms in dikke mist. Afdalend naar Pont a Mousson kregen we weer wat beter zicht. De camperplaats was afgeladen hutje mutje vol. Er was nog precies één plekje. Gauw de stroom aangesloten en de gordijnen dicht. We hoeven hier alleen maar te slapen. Tijdens het koken klopte de buurman op de deur. Er kwam water onder de camper uit. Er was ook maar heel weinig waterdruk, dus Nout ging even poolshoogte nemen. Hij heeft alles bekeken in het donker op de koude grond, maar kon niet zien waar het aan lag. Als ik binnen water tap komt het er buiten uit. Leuk raadsel😕. We besloten om maar een gieter water bij de douches te halen en die binnen te zetten, dan kunnen we voorlopig vooruit.

Zondag 14 januari - Remoulins

Een relatief rustige nacht. De boulevard nodigt blijkbaar uit om hard te rijden en dat hoor je wel in de camper. Na het ontbijt weer naar het waterprobleem gekeken. We konden niets ontdekken en besloten een halve gieter met water in de camper mee te nemen zodat we in elk geval iets hebben. Op zondag een garage zoeken is ook zinloos, dus de weg op richting het zuiden.

We reden in een stille, kleine wereld met laaghangende wolken en prachtig wit aangevroren bomen. De weg is rustig, een enkele vrachtauto en redelijk wat Nederlandse auto’s die naar een wintersportoord snellen. In de middag klaart het wat op en is er zelfs een waterig zonnetje te zien. We rijden lekker door en komen om halfvijf in Remoulins aan op de camperplaats. Daar moeten we bij de poort ons hele doopceel lichten bij een automaat om uiteindelijk een kaartje te bemachtigen voor een plekje. Het is wel een leuk plekje, met uitzicht op de rivier de Garonde. Ik ga wat water halen terwijl Nout zich weer op het waterprobleem stort. Als ik terugkom staat hij er triomfantelijk bij. Probleem opgelost!! Tadaa!!! Zo simpel😁. Vlakbij de watertank zit een grijs blokje met een blauw pinnetje. Als het te koud wordt schiet dat pinnetje uit het blok, dat is de vorstbescherming. Dan kan je dus inderdaad geen water tappen en loopt alles naar beneden. Daar hadden we niet aan gedacht. Het is ook een heel ander systeem dan we gewend waren. Maar erg blij dat we zonder problemen door kunnen morgen.
We zijn Remoulins nog even ingelopen. Een wat verwaarloosd stadje met grote gelige huizen, opgebouwd uit ruwe blokken. Vaak  met gebladderde ramen en luiken. Binnen zal het er best wel leuk uit zien, maar aan de buitenkant is het nogal troosteloos. Geen tuintjes, planten of bloemen. Niet erg aantrekkelijk om te wonen denken wij. Na een uurtje weer terug naar de camper, plannen wat we morgen gaan doen,

Spanje, we komen er aan!!

Maandag 15 januari - Sant Feliu de Pallerols

Strakblauw vanochtend en een fijne temperatuur. Even een half uurtje gewandeld voor we weer in de camper kropen. Na een ruime twee uur rijden bereikten we Spanje. Daar zijn we vrij vlot van de snelweg afgegaan. Het weer is lekker hier aan deze kant van de Pyreneeen en we hebben geen haast. We reden door Olot, een kleine stad in de buurt van Girona, en daar vandaan weer richting het zuiden. Onderweg besloten we een kop koffie te gaan drinken in Sant Feliu de Pallerols. Nog steeds tegen die uiterst aantrekkelijke Spaanse prijs😁. Het was zo lekker op het terras dat we het zonde vonden om geen gebruik te maken van dit voorjaarsweer. Via de app zagen we twee straten verder aan de rand van het dorp langs het riviertje een parkeerplaats. Heerlijk rustig hier, al kijken de wandelaars wel nieuwsgierig naar binnen. Vanmiddag een fijne wandeling gemaakt. Het vest en de trui konden uit. Heerlijk zo.  Vanavond zullen het wel spelletjes worden nu we niet aan de stroom staan. Ook leuk.

1. Debbie:
    15 januari 2024
    And, they're on their way! Congratulations.
  2. Marielle:
    15 januari 2024
    Weer een hele fijne reis voor jullie! ik ga weer fijn de plaatjes bekijken hoor. Liefs Marielle
  3. Maaike:
    15 januari 2024
    Nou, nou, jullie hebben al flink wat kilometer gemaakt! In drie dagen al bij Olot! Mooie plek om nu dan toch eens een beetje vakantie te gaan vieren. Geniet er van!
  4. Jos en Angèle:
    15 januari 2024
    Zo, lekker weer op weg!!!!! Waarschijnlijk komen jullie de komende weken nog wel een aantal nieuwigheden tegen van de nieuwe camper maar dat houd je bezig. Er zijn overigens in de buurt waar jullie nu zijn wel een aantal mooie natuurparken (Montseny, Les Guilleres, etc.). Voor ons is die regio ook een beetje sentiment.
  5. Rolf:
    15 januari 2024
    Hola! Jullie treffen het altijd met zulke goede buren😄 Goede reis en veel plezier. Ik lees de verhalen. Leuk!
  6. Ellez:
    15 januari 2024
    Leuk dat jullie weer onderweg zijn! Geniet ervan, doen wij ook van jullie verhalen!
  7. Mary:
    15 januari 2024
    Heel veel plezier, geniet van jullie reis!! Hier koud en nat. Misschien morgen weer wit. Ook mooi.
  8. Margo:
    15 januari 2024
    Zaterdag weg en nu lekker in Spanje. Lekker genieten en geen last meer van de vorstbeveiliging. 😊🙋‍♀️
  9. Ireen:
    15 januari 2024
    Heerlijk weer op pad. Corona voorbij, dus genieten. jullie gaan wel als een speer. Nu lekker kalm aan he!! Heel veel plezier
  10. Jelmer:
    15 januari 2024
    Veel plezier, fijn dat het euvel verholpen is!
  11. Joop & Carla:
    15 januari 2024
    Wat leuk weer om het verslag van jullie nieuwe Spanjereis te lezen.
    Wij zetten vrijdag de achtervolging in. Onze 1e stop wordt ook in Pont a Mousson.
  12. Rina Boevink:
    16 januari 2024
    Als vanouds ‼Wat leuk om jullie te volgen vanuit onze nieuwe stek in Brummen. Zijn al aardig gesetteld. Wat geweldig en uitdagend om met jullie nieuwe camper naar het zuiden te gaan. Ook best spannend. Wij wensen jullie een hele fijne tijd toe en volgen jullie met véél plezier🙋‍♀️👍💕
  13. Marga:
    16 januari 2024
    Blue Monday met n heel andere lading: mooie blauwe lucht en lekker weer! Geniet ervan!
  14. Tilly hofsteden:
    17 januari 2024
    O wat lekker spanje verlangen naar de zon leuk om weer mee te reizen met mooie plaatjes ik geniet ervan gaan jullie ook fijne genieten veel plezier gr tilly
  15. Lien en Rinus Braam:
    17 januari 2024
    Heel fijne tijd gewenst en groetjes uit de Eifel.
  16. Anne:
    17 januari 2024
    Lekker weer enroute...heel veel plezier samen, we volgen jullie in jouw enthousiaste verhalen Lies!