Waterflesje

17 maart 2024 - Elche, Spanje

Vrijdag 15 maart - Hondón de las Nieves

We stonden vanochtend om 7.30 uur al klaar op de drivingrange om nog even in te slaan voordat we de baan in gingen. Helaas was het hokje van de ballen afgesloten, dat bleek pas om 8.00 uur open te gaan. We gingen wat vroeger de baan in, dat was wel fijn, want het was vanmiddag erg warm. We hebben weer wat beter gespeeld dan de vorige keer en waren voor de ergste warmte weer uit de baan. Op de laatste hole zagen we weer zo’n prachtige hop. Hij paradeerde over het gras, stak opeens z’n snavel in de grond en had daar een heerlijk kikkertje gevangen. Intrigerende vogel. We hebben weer fijn gedoucht en zijn vanmiddag verder gereden naar Hondon de las Nieves. We zijn daar een aantal jaar geleden geweest bij een restaurant met een camperplaats en hebben hier mooie dagen beleefd, samen met onze Zwitserse vriendinnen. We hebben hen hier leren kennen en we waren benieuwd of  de Nederlandse eigenaren hier nog zouden zitten. Die hebben het  inmiddels van de hand gedaan. Het is wel leuk om alles weer eens te zien. We hebben vanmiddag in het restaurant aan de bitterballen gezeten. Heerlijk!!
Naast het restaurant staat een hele lange rij met brievenbussen, ik denk voor minstens het halve dorp. Het is een redelijk nieuw, modern dorp, in een lange rechthoek aangelegd met allemaal vrijstaande woningen. De meeste met zwembad. Veel zijn er op het moment niet bewoond, we denken dat het vakantiewoningen zijn.

Zaterdag 16 maart - Hondón de las Nieves

We hebben uitzicht op een grote berg aan de overkant van de weg. Het is natuurlijk een uitdaging om te kijken of je daar helemaal omheen kunt fietsen. Met wat puzzelwerk was de route er, maar toen we wilden vertrekken was mijn achterband weer plat. Alweer plakken dus!! Gelukkig is Nout erg handig, zodat we een tijdje later toch konden vertrekken. We kwamen vrij snel in een soort tussendalletje terecht waar keurig aangeharkte boomgaarden en wijngaarden lagen. De bomen beginnen in blad te komen, heel fijn al dat groen. We passeerden een klein dorpje met een waterbak op het centrale plein. Er zaten wat mensen in hun deuropening naar buiten te kijken, verder was het er heel stil en zaten alle luiken dicht. Na een stuk stijgen kregen we zicht op een enorme berg die al half afgegraven is om marmer eruit te halen. Eigenlijk best zonde, maar we hebben zelf ook voor een marmeren blad in de keuken gekozen.
Op een bankje in de zon hebben we onze lunch opgegeten. Zo lekker gewoon buiten te kunnen zitten. Van daar gingen we verder aan de achterkant van de berg. Na 44 kilometer waren we weer bij de camper, toen bleek dat ik ons fijne lichtgewicht waterflesje bij de lunchbank heb laten staan. Stom!! We maken morgen even een omweg als we hier vertrekken. Als we mazzel hebben staat het er nog.

Zondag 17 maart - Elche

We hadden mazzel. Toen we in het dorp boven gingen tanken lag het parkje aan de overkant van de weg. En daar stond ons flesje nog gewoon onder onze lunchbank van gisteren. Dat was dus wel een omweg waard. We zijn verder gereden naar Elche. Ten noorden daarvan is een stuwmeer en daaronder zijn  grote zanderige ruimtes waar geparkeerd kan worden voor recreatiedoeleinden. Er stonden inderdaad best wel veel wat Spaanse auto’s, maar ook een hoop campers, waaronder een hoop Nederlanders. Blijkbaar wordt het camperen op dit stukje gedoogd. Het is wel een fijn plekje met veel ruimte voor iedereen. Vanmiddag hebben we een wandeling naar het hierboven gelegen stuwmeer gemaakt. De weg ernaar toe was een behoorlijke  klim, eenmaal boven konden we zonder al te veel hobbels een eind langs het meer lopen. Waar we boven kwamen was een enorme waterval over een muur vanuit het meer het dalletje in. Mooi om te zien. We hebben een heel eind langs het meer gewandeld en zagen nog een heel stuk van een oud aquaduct.
Aan de achterkant van de berg zijn we op ons gemak teruggewandeld. Vanavond vertrokken alle Spaanse families van de parkeerplaatsen, het werd ineens heel rustig. We zitten alleen wel in de aanvliegroute van vliegveld Allicante, maar vannacht is het vast wel stil.

1. Maaike:
    17 maart 2024
    Wat een bof dat je het flesje weer terug hebt! Op die manier zijn wij ook wel eens dingen kwijtgeraakt... Maar niet teruggevonden.😅
  2. Lien en Rinus Braam:
    18 maart 2024
    Hopelijk hebben jullie een "rustige" nacht gehad net zoals wij in de Eifel.
  3. Rina Boevink:
    18 maart 2024
    Leuk dat flesje! Hadden wij in Nieuw Zeeland, bouke z'n leesbril. Lag er gelukkig ook nog. Wat een prachtige vogel is die hop toch! Mooie foto's weer en een mooi verhaal👍 Goede reis verder👍🙋‍♀️
  4. Tilly hofsteden:
    18 maart 2024
    Wat een prachtige vogel logisch dat hij een kikker weg kan werken met zo'n snavel
    Weer een lekke band er bestaan anti lek banden this maar een tip nog een goede reis verder

Jouw reactie