Eindelijk weer golfen

14 maart 2024 - Monforte del Cid, Spanje

Maandag 11 maart- Benejúzar

Vanochtend was er weer een groep mannen bezig met hun duiven. We hebben het al eens eerder gezien. De duiven zijn gekleurd en vliegen een paar rondjes door de lucht en verzamelen zich dan in een grote groep. Ik hoop maar dat dat kleuren een beetje diervriendelijk is, maar het staat wel vrolijk al die gekleurde vogels in de lucht. We hebben weer een fijne wandeling gemaakt vandaag. Achter de kerk omhoog tot we bij een grote kam kwamen. Daar konden we naar de kust kijken en zagen zelfs het roze zoutmeer van Torrevieja. Iets dichterbij ligt een mooie golfbaan. Die is redelijk groen, maar de rest van het landschap ziet er toch wel droog uit. Behalve de geirrigeerde velden natuurlijk. Wat ik wel opvallend vind is dat ik de hele wandeling geen bloemetje gezien heb. Wel verdroogde tijm en rozemarijn. Die staan er toch om bekend om goed tegen de warmte te kunnnen. We liepen terug door een mooi dalletje en kwamen weer vlakbij de camper uit.

Dinsdag  12 maart - Vistabella

We hebben weer heerlijk geslapen op ons rustige plekje. We staan alleen, er komen soms alleen wat wandelaars langs. Zeker een plekje om te onthouden. We zijn vandaag eerst een paar dorpen verderop gereden om te kunnen lozen en water te tappen. Daarna door naar het dorp waar de fietsenmaker zit om te vragen of de rem al binnen is. We hebben wel alvast een afspraak gemaakt voor donderdag. Vandaag zaten de rolluiken dicht, dus zijn we maar een kop koffie gaan halen in het naastgelegen café.
We zijn verder gereden naar Vistabella, daar ligt de golfbaan die we gisteren vanaf de bergkam zagen. We hebben voor morgen een afslagtijd gereserveerd, maar het is drie jaar geleden dat ik voor het laatst op de baan stond ( door een heupoperatie, corona, Ramscheid en verhuizing).  Het leek ons dus wel handig om vandaag nog even te oefenen op de drivingranche en ook op chippen en putten. Ik kreeg de ballen zowaar nog omhoog, maar ben erg benieuwd of dat morgen in de baan ook gaat lukken. Ik stel me er maar niet te veel van voor. We hebben de camper in het golfdorp een paar straten naar beneden op een brede harde zandstrook geparkeerd, een beetje aan de rand van het dorp. Morgen slaan we bijtijds af, dan is het niet meer zo ver. Vanmiddag hebben we nog een heel eind gefietst. We zagen weer zo’n prachtig blauw stuwmeer. Halverwege reden we weer langs de sinaasappelboomgaarden en hoewel de sinaasappels nog aan de boom hangen is de boom alweer bezig met het volgende seizoen en heeft volop bloesem. Die ruikt heerlijk, heel intens zoet.                                                                                                                                                       Natuurlijk zetten we altijd eerst een route uit, zodat we een beetje weten wat er gaat komen. Waar we geen rekening mee hadden gehouden is dat het laatste deel van de tocht over een mountainbikeparcours ging met veel rotsen op de weg en steile heuvels op en af. Best spannend.      ( zeker met maar één rem🙃). We hebben voor de zekerheid een paar stukken gelopen en zijn heelhuids weer bij de camper aangekomen. Wel fijn dat mijn fiets donderdag gerepareerd wordt.

Woensdag 13 maart - Benejúzar

Het was heel prettig om zo dicht bij de golf te staan, we hadden geen stress om op tijd te komen. Leuk om weer een keer op de baan te staan, zeker met dit zonnige weer. De resultaten waren nogal wisselend🥴🤣, maar dat is niet zo gek als je zo’n lange tijd niet hebt gespeeld. Er moet zeker nog wat extra geoefend worden. Na de golf hebben we genoten van een uitgebreide warme douche. Daarna zijn we weer naar ons plekje aan de andere kant van de berg onder de kerk gereden. Het is heerlijk rustig hier én het is niet zover naar de fietsenmaker morgenochtend.

Donderdag 14 maart - Font del Llop (Aspe)

We stonden vanochtend klokslag 9.00 uur bij de fietsenmaker op de stoep. Gelukkig was hij er. In een half uur was mijn fiets weer gerepareerd. Na de koffie zijn we dus maar gaan fietsen om te kijken of alles het weer deed. We fietsten Catral uit door een straatje waar alle bomen, lantaarnpalen en stroompalen waren in gepakt in kunstige haakwerken. Hier moet de plaatselijke handwerkclub veel werk aan gehad hebben. Het was een vrolijk gezicht. Na een kwartier fietsen kwamen we in de buurt van het meer el Hondo. Het is een natuurreservaat waar veel verschillende vogelsoorten voorkomen. Vanaf het weggetje was het meer niet te zien, er zitten tientallen metersdikke rietkragen omheen. Gelukkig zijn er een paar vogelkijkhutten gemaakt die over smalle paadjes te bereiken waren. De mooie veelkleurige eenden waar ik op gehoopt had waren er niet. Wel honderden flamingo’s. Die zijn het meest spectaculair als ze gaan vliegen, dan is goed te zien dat de vleugels rood en zwart zijn van binnen. Helaas waren ze wat sloom, dus hebben we dat niet gezien. Het tweede deel van de tocht zagen we alleen maar de eindelozen rietvelden met bruine pluimen. Aan de andere kant van de weg veel plantages met palmbomen en hele dikke olijfbomen in veel te kleine kuipen. Duidelijk voor tuingebruik. Na de fietstocht zijn we doorgereden naar Font del Llop, een golfbaan in de bergen achter Elche. Deze baan ligt in een klein dal  tussen twee bergketens. De omgeving is gortdroog hier, het is dan wel vreemd om te zien dat zo’n golfbaan er redelijk groen bij ligt. Toen we aan het eind van de middag even bij de drivingranche gingen kijken waren er geen spelers meer, maar het krioelde daar van de konijnen. Ze zullen er hier vast niet blij mee zijn, maar het was wel een grappig gezicht. We mogen vannacht op de parkeerplaats blijven staan. Dat is erg prettig, omdat we morgen om 8.10 uur een afslagtijd hebben. Lekker vroeg, want morgenmiddag wordt het heel warm.

1. Ireen:
    14 maart 2024
    Leuk dat jullie gegolfd hebben!!!niet verleerd🙏🙏 Mimosa zag ik, die zie je hier bijna niet meer in de winkel. Mooi
    Fijn dat je weer veilig kunt fietsen!!!
  2. Maaike:
    14 maart 2024
    Jullie hebben weer heerlijke dagen gehad! Fijn dat je fiets nu weer helemaal goed is. Ik geniet steeds van je mooie fotos!
  3. Ellez:
    Prachtige golfbaan!!!!
  4. Jelmer:
    14 maart 2024
    Dat zijn weer de nodige avonturen. Fijn dat de stalen ros weer heel is. Mooie foto’s zoals altijd!
  5. Phieneke:
    15 maart 2024
    Jullie zitten een stuk hoger in Spanje. Komen zondag aan en lijkt lunchen dinsdag een goed plan aan het strand, dat ligt voor onze deur. Gezellig elkaar weer te zien en te spreken, tot gauw Phieneke en Joop.
  6. Anne:
    15 maart 2024
    Lekker weer ff met dat balletje in de wei hè…
    Enne…zag ik dat nou goed, dat jouw prachtige lappendeken in die boom zit…hahaha…prachtig gedaan..
  7. Tilly hofsteden:
    16 maart 2024
    Wat een mooie duiven daar in de lucht heel bijzonder gelukkig is je fiets weer heel de boom heeft het niet koud zo

Jouw reactie