Wandelen, wandelen, wandelen

23 februari 2024 - Órgiva, Spanje

Woensdag 21 februari- Ugíjar

Het lijkt wel of we meedoen aan een wandelmarathon. We hebben alweer gewandeld vandaag. De landschappen in de bergen zijn schitterend. We liepen vanuit het dorp door de droge rivierbedding naar boven. Soms hele smalle stukjes, maar bovenaan was de bedding heel breed. Daar zat op de kant een betonnen put  waar grote waterleidingen in liggen. Waarschijnlijk wordt het water al veel hoger op de helling opgevangen en daar vandaan gedistribueerd.  Vandaar die droge beken. Daar lagen trouwens een hoop patroonhulzen in, er zal wel regelmatig gejaagd worden hier. Ons lunchplekje lag bovenop een heuvel met rondom uitzicht. Geweldig mooi. Het landschap ziet er behoorlijk droog uit, toch bloeien er regelmatig bloemen aan de kant van de weg. Als je alles zo bij elkaar zet lijkt het heel wat. Na de lunch was het vooral dalend met een grote boog weer terug naar de camper. Daar hebben we nog een poos in de zon gezeten. We voelen ons hier erg veilig, aan het begin van de parkeerplaats staat een groot gebouw van de guardia civil. Ons zal niets gebeuren hier 😁. Morgen wordt voorlopig de laatste mooie dag volgens de weersite, dus daar maken we nog even gebruik van. Dat wordt vast weer een wandeling.

Donderdag 22 februari - Ugíjar

Het moest vandaag een niet zo grote wandeling worden, gisteren hadden we al aardig wat gelopen. Natuurlijk misten we een cruciale afslag en liepen maar verder door naar boven over een prima te wandelen pad. We kwamen uit op een weg, maar moesten daar al snel weer vanaf om de route naar de camper terug te kunnen lopen. Met heel veel slingers kwamen we op de weg naar beneden. De laatste 4 kilometer liepen we over die weg. De kloof was te smal voor een wandelpad naast de weg. We liepen vandaag 14 kilometer en zijn nu een beetje moe🤣. We mogen nu genieten van een dj die hier vlakbij een feestje bouwt. Nu maar hopen dat ze het niet te laat maken.

Vrijdag 23 februari - Orgiva

De dichtstbijzijnde camperplaats mét wasmachine was in Órgiva, een klein uur rijden. Vandaag was dus reorganisatiedag. Bedden afhalen, drie wasmachines draaien, stoffen, dweilen, alle apparaten opladen. Vanmiddag even het dorp ingeweest, maar het heeft op ons geen indruk gemaakt. De camperplaats overigens ook niet. Alles is er, heel praktisch, maar niet echt gezellig. Morgen gaan we weer een leuk plekje opzoeken.

1. Ellez:
    23 februari 2024
    Wat een prachtig landschap, die kloof, schitterend!
  2. Phieneke:
    23 februari 2024
    Zijn jullie wel voorzichtig, wrat een gevaarlijk pad, brr......phieneke
  3. Marja:
    24 februari 2024
    Jullie zijn wel sportief bezig hoor! Prachtig daar.
  4. Jos en Angèle:
    Mooi mooi mooi😊👍
  5. Ireen:
    24 februari 2024
    Wat een tocht door die kloof, schitterend!! En prachtige foto’s
  6. Eugèn:
    24 februari 2024
    Erg mooie foto’s van bloemen en insecten, heel bijzonder. Ook het landschap is erg indrukwekkend, ruig en toch mooi. Spanje blijft mij verbazen, heel veel onbekende kanten. In de zomer maanden zal het in die omgeving wel te warm zijn voor jullie lange wandelingen in de natuur. Geniet ervan. Ria en Eugèn

Jouw reactie