Wandelen, wandelen, wandelen

23 februari 2024 - Órgiva, Spanje

Woensdag 21 februari- Ugíjar

Het lijkt wel of we meedoen aan een wandelmarathon. We hebben alweer gewandeld vandaag. De landschappen in de bergen zijn schitterend. We liepen vanuit het dorp door de droge rivierbedding naar boven. Soms hele smalle stukjes, maar bovenaan was de bedding heel breed. Daar zat op de kant een betonnen put  waar grote waterleidingen in liggen. Waarschijnlijk wordt het water al veel hoger op de helling opgevangen en daar vandaan gedistribueerd.  Vandaar die droge beken. Daar lagen trouwens een hoop patroonhulzen in, er zal wel regelmatig gejaagd worden hier. Ons lunchplekje lag bovenop een heuvel met rondom uitzicht. Geweldig mooi. Het landschap ziet er behoorlijk droog uit, toch bloeien er regelmatig bloemen aan de kant van de weg. Als je alles zo bij elkaar zet lijkt het heel wat. Na de lunch was het vooral dalend met een grote boog weer terug naar de camper. Daar hebben we nog een poos in de zon gezeten. We voelen ons hier erg veilig, aan het begin van de parkeerplaats staat een groot gebouw van de guardia civil. Ons zal niets gebeuren hier 😁. Morgen wordt voorlopig de laatste mooie dag volgens de weersite, dus daar maken we nog even gebruik van. Dat wordt vast weer een wandeling.

Donderdag 22 februari - Ugíjar

Het moest vandaag een niet zo grote wandeling worden, gisteren hadden we al aardig wat gelopen. Natuurlijk misten we een cruciale afslag en liepen maar verder door naar boven over een prima te wandelen pad. We kwamen uit op een weg, maar moesten daar al snel weer vanaf om de route naar de camper terug te kunnen lopen. Met heel veel slingers kwamen we op de weg naar beneden. De laatste 4 kilometer liepen we over die weg. De kloof was te smal voor een wandelpad naast de weg. We liepen vandaag 14 kilometer en zijn nu een beetje moe🤣. We mogen nu genieten van een dj die hier vlakbij een feestje bouwt. Nu maar hopen dat ze het niet te laat maken.

Vrijdag 23 februari - Orgiva

De dichtstbijzijnde camperplaats mét wasmachine was in Órgiva, een klein uur rijden. Vandaag was dus reorganisatiedag. Bedden afhalen, drie wasmachines draaien, stoffen, dweilen, alle apparaten opladen. Vanmiddag even het dorp ingeweest, maar het heeft op ons geen indruk gemaakt. De camperplaats overigens ook niet. Alles is er, heel praktisch, maar niet echt gezellig. Morgen gaan we weer een leuk plekje opzoeken.