Alicante

16 december 2018 - El Campello, Spanje

13 december - Alicante

Geen  enerverende dag vandaag. Het slechte weer wat verwacht werd is inderdaad gekomen. Op ons gemakje ingepakt en opgeruimd en uiteindelijk in een stromende regen richting Alicante gereden. Deze keer geen kleine weggetjes, maar gewoon heel rustig de grote weg. Doel was de Dethleff deaeler in Alicante. Nout had op de site een adres gevonden en de coördinaten daarvan hebben we ingevoerd op de tomtom.  We reden helemaal buiten Alicante om, kwamen langs het vliegveld en even later stond er nog maar 200 meter te gaan op de tom. Bleek die camperdealer meteen om een bocht te zitten aan een heel drukke weg, helemaal tegen het vliegveld aangeplakt. We waren er natuurlijk al voorbij en moesten dus verder rijden. Op de terugweg mochten we daar weer niet linksaf slaan, dus weer verder gereden en op een pleintje 8 km verderop helemaal rondgereden. Pffff, je moet er wat voor over hebben om aan een veertje voor je deur te komen😂😂 . Uiteindelijk het inritje te pakken, bleek dat de poort stijf dicht zat. Tja, daar sta je dan. Er waren wel mensen aan het werk, maar er werd geen telefoon opgenomen. Gelukkig liep er een man uit een loods naar buiten en die hebben we even geroepen. Hij vertelde dat de poort na ruim een uur weer zou opengaan. Siësta dus…..Voordeel van een camper is dat je dan lekker even een kopje koffie kan zetten en op je eigen plekje rustig kan gaan zitten. Inderdaad ging na ruim een uur de poort opeens open, er waren mensen in het gebouw die ons konden helpen én ze hadden na enig zoeken het juiste veertje gevonden. Dat hoofdstuk kunnen we gelukkig weer afsluiten.Inmiddels was de dag al een eind gevorderd en de camperplaatsen in deze regio zijn zeer goed bezet en vaak vrij duur. We hebben er dus voor gekozen om naar een kleine plek achter een benzinestation uit te wijken in het noordwesten aan de buitenkant van Alicante.  Het is niet echt een aansprekende plek, maar we kunnen er water lossen en tappen, er is een wc in het tankstation, er is stroom en een afgesloten hek.

7EB94704-0632-4C08-AD80-1E4DDE2F068EDus alles bij elkaar eigenlijk niet zo gek. We hebben uitzicht op het tankstation en op de sportvelden met grote lampen aan de overkant van de weg. We zien de auto’s voorbijrijden richting de grote flats die het begin van de stad vormen. Morgen Alicante maar eens verkennen…

14 december – Alicante

Vannacht weer aardig wat last gehad van wind. Er werd een windkracht 7 verwacht, dat was het vast wel. We hadden de camper uit voorzorg vrij dicht achter een paar schoolbusjes gezet die hier ook geparkeerd staan. Die konden mooi de grootste klappen opvangen.Gelukkig was het weer vanochtend aardig opgeknapt en zijn we vandaag op onze fietsjes Alicante in geweest.

46630C69-9103-4767-8094-0152BABB7E5E  0D6E06F7-0A95-4A82-AFFD-07F8C1BFC29F   A3823E9A-EDD1-4B0F-AA6B-4B8510D287EE    44C1976A-B0F2-4D77-8D04-08EF5DBE3966

Het is een heel drukke stad met enorm veel verkeer. Als fietser lijkt het wel of je in een stadsjungle rijdt. Soms over de stoep, dan weer tussen de auto’s door laverend. Een stukje fietspad volgend dat opeens de weg oversteekt van de ene stoep naar de andere. Soms lijken we wel een paar kamikazepiloten zoals we door de stad rondkrossen. Ben wel erg blij met die fietsjes, we komen overal!!. Als je in  de buurt van het strand komt zie je heel veel toeristen. Vaak in  groepen achter een gids met een paraplu aanlopend. We hebben een stuk langs de haven gefietst en later een grote ronde door de stad.Er staan een paar mooie oude gebouwen, maar in zijn geheel vond ik deze stad niet echt heel bijzonder. Leuk om een keer gezien te hebben. We slapen nog een keer op het plekje achter het benzinestation. Morgen een klein stukje verder richting Benidorm.

34ED8159-5A08-4352-A85F-E93B25F2BCA4   76F72DE5-78AA-4696-843F-7BE7B222166F

15 december – El Campello
Maar een klein stukje gereden vandaag, 20 km, naar een plekje dicht bij de kust. Weer heerlijk een beetje uitzicht op de bergen hier vandaan. Op de fiets over de boulevard gegaan, uitzicht op zee, zonnetje erbij. Een heel stuk langs de haven gefietst en naar de mooie schepen gekeken die daar lagen.

FCA651B0-A3A3-4EC6-B8C6-EAC20CD087A0     00FF4200-2918-48C6-8DF0-6D1D3D8900E2     680703E0-9387-4DA3-979B-EE54B9F0455E       0395714D-691B-44A1-9D97-3C1C3312287C

Het water is prachtig helder en er zwemmen veel vissen in de haven. Campello is een langgerekt dorp met talloze kroegjes langs de kust. Die zijn nu niet allemaal geopend, maar ik kan me wel voorstellen hoe druk het hier in de zomer kan zijn.  Op een rustig stukje in de zon  onze lunch gegeten. We hadden uitzicht op een paar golfsurfers. Ze peddelden steeds een stuk de zee op om daar te wachten op een paar mooie golven. Zo kan je wel een middagje doorbrengen. En dan te bedenken dat vanavond in Nederland de eerste sneeuw viel…

BF702C3E-2E6E-49D6-876C-C8B231121EA0  D18AC991-7540-4D66-8678-393B14F9CA7E     2EAA98ED-7587-4F36-B993-0B456FFAFD44

16 december El Campello
Vandaag weer prachtig weer, nog steeds onvoorstelbaar dat we al halverwege december zijn. Je ziet hier wel wat kerstversieringen, maar met deze temperaturen is het kerstgevoel nog niet zo sterk aanwezig…
Vanochtend naar de zondagmarkt gefietst. Aan het begin van de markt stond weer zo’n klein hokje waar ze loten verkopen. Die hokjes zie je hier te pas en te onpas. Ook op de terrassen komt er regelmatig een lotenverkoper langs. Het leeft hier wel zo te zien. Na de markt op ons gemakje afgezakt naar de boulevard. Een deel van de wegen was afgezet, dat hadden we gisteren al gezien. Er werd vandaag een halve marathon gelopen.

132C3A46-3781-4B5B-95CD-247BFE40E68E  340568F6-3961-4B4C-A908-2BBA8625234C 941E973E-C6D5-4E42-82BB-E6D606C3C728          0422D47E-48BA-4C79-ADB7-6AC2FFACDA3C

Wij zijn op een terrasje neergestreken en zijn daar een hele tijd blijven zitten. Er was meer dan genoeg te zien. De lopers van de halve marathon, een heel leger vrijwilligers bij elke kruising . Een helikopter hield de hele boel in de gaten. Op de zee voor ons een zeilwedstrijd met kleine piraatjes, zeillessen die gegeven werden in lasers, er was een kanowedstrijd, die mannetjes kanoden zich een slag in de rondte. Ze zijn wel drie keer op en neer geweest naar een boei die een stukje uit de kust lag. Natuurlijk flaneerden er allerlei mensen over de boulevard en over het strand. Mensen met vliegers en zelfs een enkele stoere held die het water inging. Vlak voor ons stond een mevrouw met een onwillige hond. Leuk om naar te kijken.
Nout heeft vanmiddag wat reparatieklusjes gedaan en bij mij zijn de kerstknutselkriebels toegeslagen. Dat moet er nu eenmaal één keer per jaar uit😄😄

FE7F207F-6A07-452F-88EA-0D58A6FB9FA1

😄. Morgen rijden we naar Albir, daar zetten we de camper voor een week op een camperplaats, want dinsdag komen onze  jongens hier voor een paar dagen op bezoek. We hebben een appartement gehuurd in Benidorm, een auto erbij voor de uitstapjes. We hebben er veel zin in!!!

1. Janny van Hilten:
    Fijne kerstdagen!!
  2. Phieneke:
    16 december 2018
    Gezellige zonnige dagen met de boys.
  3. Ria van kalles:
    16 december 2018
    Wat hebben jullie toch een rot leven, bah!!!!!! Nee hoor heerlijk. Drie van de vier Kerstoptreden hebben we achter de rug, was fijn om te doen. Gisteren ( zaterdag) moesten we buiten zingen op Hoogzandveld, dat was buiten en goed koud. Was geen denderend optreden weinig mensen en de weinig mensen die er waren liepen al snel door. S’ avonds was het optreden in het fort, was erg leuk en prima publiek die zaten dus lekker te genieten van ons en dat geeft weer een reactie op ons. Het ging heel goed. Vanmiddag was het helemaal uitverkocht, ( gisteren waren er ongeveer 80 personen). Vanmiddag was het een perfect optreden, we zongen als lijsters en we zagen er allemaal fantastisch uit. Morgenavond hebben we vrij,hahaha, dus geen koor, fijn. As Zondag nog drie x zingen op City Plaza, drie x een half uur, daarna kan ik geen kerstlied meer horen. Geniet lekker van jullie zonen en dat Kerstgevoel komt heus nog wel. Zo jij bent weer bij en geniet vooral van het mooie weer , hier is het niet veel soeps, de sneeuw is ook weer weg ...liefs ikke.
  4. Tilly hofsteden:
    17 december 2018
    weer een prachtig verhaal met heerlijk weer wat zullen de jongens genieten
    heel veel plezier en fijne dagen
    Gr tillt
  5. Tilly hofsteden:
    17 december 2018
    de eerste is niet doorgekomen zie ik ik blijf een digibeet nogmaals heel veel plezier met de jongens wat zullen ze genieten van het mooie weer
    hele leuke dagen
    Gr tilly
  6. Ireen:
    17 december 2018
    Ik zit heerlijk mee te genieten in een regenachtig Nederland
  7. Yolande den Haring:
    17 december 2018
    Lies het blijft bijzonder jullie belevenissen. Door je foto's worden mijn herinneringen van vorige jaar ook weer heel levendig.
    Ik zinder ook nog wat na van onze kooravonturen. Afgelopen maanden vond ik zwaar; voor het eerst had ik geen zin om te gaan. Maar vooral zondagmiddag heeft veel goed gemaakt. Mooi was het dat het gesneeuwd had in de morgen, dat maakte echt dat we in kerstsferen kwamen.
    Fijn zo'n paar dagen met je jongens, en de vriendin. Even heel anders en weer een prachtige kans om close te zijn met elkaar voor een poosje!
    Groetjes!
  8. Marjolijn:
    17 december 2018
    Ed en ik zaten zaterdagavond in het publiek en hebben genoten van het koor! Was leuk om iedereen weer te zien!
    Heb een fijne kerst met elkaar, hopelijk is het weer een beetje goed! een kerstknuffel van mij, liefs
  9. Truus:
    17 december 2018
    Geweldige foto’s weer, die van die bootjes met die flats erachter, geweldig😄
    En wat een luchten 👍, zo mooi.
    Hele fijne feestdagen, geniet met en van jullie kinderen. Al onze optredens waren geweldig👍
  10. Ans wenneker:
    18 december 2018
    wat heb je weer prachtige fotos gestuurd en wat is het een rare gewaar wording dat je midden in December nog zulke lekkere temperaturen heb veel plezier als je kinderen er zijn FIJNE FEESTDAGEN en een goede JAARWISSELING.
  11. Wil Bartelds:
    27 december 2018
    Wat een geweldig avontuur is die reis van jullie weer. Prachtige foto’s en duidelijke beschrijvingen van jullie doen en laten. Geniet ervan! Een goede jaarwisseling!
    Lieve groet Wil