Fietstocht

9 december 2018 - Chella, Spanje

7 december – Chella
Strakblauwe lucht, prima weer voor een fietstoer. Vanaf de camping gaan we de gestaag stijgende weg op, lekker doortrappen dus. Al gauw gaat het het geasfalteerde weggetje over in een grindpad. Aan het einde gaan we even rechtsaf, daar moet Nicolle zitten in haar net gehuurde huis. We vinden het al snel en worden uitgenodigd voor een kop koffie. Een schattig huis, echt een heel eind uit de bewoonde wereld, lekker achteraf,  hoewel er op dat stukje meer huizen staan.  Een groot stuk grond erbij met olijfbomen en wat sinaasappels. Een zwembad, een mooi terras en een prachtig uitzicht. Met helder weer schijn je Valencia te kunnen zien. Werkelijk een heel mooi plekje.

024BB40C-B821-4C6A-A7A3-E0679265CA38Na deze welkome onderbreking gaan wij weer verder. We fietsen over een enorme heuvelrug waarvan we steeds denken het einde bereikt te hebben. Dat is dan niet zo en de weg blijft maar omhoog lopen. Een prachtig gebied met bossen. Niet zo dicht als we in Nederland vaak zien, de bomen staan hier wat verder uit elkaar. Het zijn voornamelijk naaldbossen. Tussen de bomen door mooie uitzichtjes op de bergformatie in de verte en de dorpjes in het dal.

47C68DC8-D2EF-4D79-8F89-3E49513659B4         AE5734A1-BF6E-4823-85CE-A894BE005855

Net als we denken dat we heel erg verkeerd gereden zijn doemt in de verte eindelijk de geasfalteerde weg op. Het lijkt wel en soort pasweg. Het is heerlijk om in vliegende vaart over die weg kilometers lang naar beneden te suizen door de enorme bochten. Het is wel de beloning voor het eindeloos naar boven trappen. Na een uurtje komen we een dorp tegen, daar even op een terrasje in de zon wat gedronken. Daarna weer op de fiets, want we zijn nog lang niet thuis. Als we uiteindelijk bij de camper terugkomen staat er 47 km op de teller. Vinden wij best een prestatie van onszelf. We voelen onze benen wel, maar het geeft ook veel voldoening. Het was een prachtige tocht.

2263AFC0-CE69-4C39-8E86-3DC85802E6F3  926147E6-1020-4798-97EB-0C730197CDA8  5DC7EE2A-EF36-4E35-97DD-06A119C76B73

8 december – Chella
Wat rustig aan gedaan vandaag. Vanochtend op de fiets de berg af om boodschappen te doen. We hadden weer een lange lijst, hebben dus een hoop moeten zoeken in de supermarkt. De logica van het bij elkaar zetten van bepaalde voedingsmiddelen is toch anders dan wij gewend zijn😁😁. Na de koffie op een terrasje de reis naar boven begonnen. Het is toch altijd weer een behoorlijke klim en zeker met volgeladen fietstassen.  Vanmiddag nog een poosje gewandeld tussen de boomgaarden. Leuk om te zien waar je uit komt als je een ander pad inslaat.

B8F9F9DC-BD3A-43BC-9AED-6076D5068395

Er lopen heel veel paden hier, maar er ligt ook een kloof en daar willen we niet op vastlopen. Na een uurtje zien we de ons bekende weg weer. Vlakbij de camping ligt een boomgaard waar we mandarijnen mogen plukken. Er hangen er nog een hoop aan, maar veel ervan zijn al zacht geworden. We kunnen er toch nog wel een hoop vinden en lopen met onze zakken vol mandarijnen weer terug. Heerlijk om te eten of morgen lekker uit te persen bij het ontbijt.

9 december – Chella
 Schitterend weer vandaag en echt heet om op je stoeltje in de zon te zitten. We hebben vandaag een klussendagje. Vanochtend lekker traditioneel, Nout aan het werk  om een niet werkend slot te repareren en ik met naald en draad wat herstelklusjes doen en de vamper wassen. Ieder z’n kwaliteiten😄😄😄. Verder nog wat uitzoekklussen over de zorgverzekering en het energiebedrijf. Als we willen overstappen moet dat wel deze maand nog gebeuren.

7A3BD76B-25C6-4513-BB23-26D667D56E8C      E652C146-61FB-4DBE-9136-5976831E9FE3
Vanmiddag nog een stukje gewandeld. We ontdekken  steeds nieuwe paadjes hier, heel leuk. Sommige boomgaarden zijn al helemaal kaal, terwijl andere nog volhangen met fruit. Prachtig, die rijtjes tegen een berg op.
De avonden zijn heel helder, vanavond stond er een mooie maan met schijngestalte. Gaaf om te zien.

923FD4DC-C52E-497F-9E54-A9F5D50EC8FB        987DFC37-F4E6-4F19-8A72-2D5E03748E0D
Het is nog steeds prachtig hier, we genieten van het mooie weer, het uitzicht en de vogeltjes die hier volop in de struiken zitten. Toch maken we plannen om weer door te gaan. Over een ruime week komen onze kinderen voor een weekje hier naar toe en dan moeten we wel aan de kust zijn. We hebben in Benidorm een appartement gehuurd boven het strand, vlak bij de oude binnenstad en ook een auto zodat we uitstapjes kunnen maken. We verheugen ons er erg op en hopen dat het weer dan ook lekker is. Dus morgen weer een stukje verder naar de kust rijden.

1. Yolande den Haring:
    9 december 2018
    Leuk plan om jullie kinderen te ontmoeten en even wat anders te gaan doen.

Onze afwisseling hier is veel regen en kerstversieringen in huis en erbuiten. Ik hou ervan maar ben ook altijd wat weemoedig en wiebelig.

Generale op ons koor morgen. Ik ben benieuwd. Ik ben van plan om er van te gaan genieten en me af te sluiten voor allerlei "ruis". Soms lukt het me om een bepaalde houding voor te nemen en er dan naar te handelen. Mooie uitdaging wel; weer eens iets anders dan van de bergen te sluizen op je fiets. Helden zijn jullie!!!
  2. Truus:
    9 december 2018
    Prachtige foto’s weer, vooral die vogels en vlinder.
    Leuk dat jullie kinderen komen, veel plezier samen.
  3. Saskia:
    10 december 2018
    Toch een vraag.... fietsen / trappen jullie elektrisch de berg op? Of trappend voor de stappenteller of te wel energieverbranding? Verder hier, ja zelfs volop met zon (10 dec., 14.00 uur) en 4 graden stevenen we in NL op sneeuw. Geef de jongens even een pakje vitaminen D3 mee voor mij.
  4. Tilly hofsteden:
    10 december 2018
    dat is een sportief verhaal wat een eind fietsen zeg
    weer een mooi verhaal en die bruine vogel prachtig op de foto
    heel veel plezier met de jongens en misschien ook wel meisjes
    Gr van tilly
  5. Ireen:
    10 december 2018
    Prachtige omgeving waar jullie zijn!!
    Wij staan nu in Zuid-Frankrijk op een klein landgoedje. Er is hier in Villecroze geen camping en in de buurt zijn ze allemaal dicht. Door onze vrienden hier, is geregeld dat we in de tuin van een Engelse Lord mogen staan. Waanzinig mooi. Nu 3 dagen olijven plukken bij een vriendin.
  6. Jelmer:
    11 december 2018