Golfweekje

27 december 2018 - La Tercia, Spanje

25 december – La Tercia

Gisteren aan het eind van de middag was er een kerstborrel in het restaurant van de bowlsbaan. Het was behoorlijk druk en natuurlijk werd er alleen maar Engels gesproken. De inrichting van het restaurantje is ook echt oubollig Engels. Wel leuk om te zien hoe hier een hele Engelse gemeenschap leeft. Daarna in de camper mijn kerstkriebelknutselgeval afgemaakt. Hebben we toch iets van versiering..
Ook op eerste kerstdag waren ze een paar uurtjes open. Wij zijn echter een lekker stuk gaan fietsen.

C6AED888-4A2D-4881-8854-198B4A3C1A81B522786A-9ECD-4F12-BE4C-6B8A62550B9B

Nout had een tocht uitgezocht, vanaf hier richting de bergen, dan over de berghelling een stuk dwars en een stuk verderop weer naar beneden, dan zouden we bij een golfbaan uitkomen waar we van de week willen gaan spelen. Het eerste stuk bergop verliep prima , na een tijdje kwamen we bij een restaurant waar we koffie haalden, de rest van de tocht zouden we niets meer tegenkomen. Vanaf hier moesten we het dwarse stuk over de berghelling gaan doen. Het begon met een grindpad, maar dat werd wel erg smal. Op een goed moment was het niet meer dan een rotsachtig spoortje, ook dat hield op. Maar een stuk verderop zagen we wel iets van een paadje, dus zijn we maar dwars over een veld gebaggerd naar de andere kant. Daar konden we weer even verder, maar ook dat spoor hield op. Het komt erop neer dat we een heel stuk met de fiets aan de hand over de berghelling gestrompeld hebben. Langs akkertjes waar we lekker diep in wegzakten, door boomgaarden en uiteindelijk door een groot gat in het gaas wat we tegenkwamen om weer op een ander zandpad uit te komen. Zo achterom lopend kwamen we wel allerlei mooie bergjes tegen. Het levert dus ook wel wat op😊😊.

FDFD7DA1-B51A-4C57-B07D-3912753019BC04AC1CB7-7E20-4E36-8E1E-8E8E27262365F9809FF4-D3EA-498F-A7DF-86CEFDC15FE735322C50-37CC-4AF0-8961-152B5F0C0724

Na een poos kwamen we weer op de verharde weg uit en konden we naar de golf fietsen. Daar was het heel erg druk. De mensen zaten aan de tafels buiten te wachten op een plekje in het restaurant. We hebben in een parkje onze lunch opgegeten , heerlijk rustig.

9597B0CB-4A78-4AD6-9D53-637E3F55580F8AC69920-D435-4FAF-B7E5-172CA9D8F0DA857F662D-3320-4A43-8D6E-49A788FA92F6

Vanavond lekker gegeten. Met drie gaspitten en een oven kan je toch heel wat lekkere dingen klaarmaken🥗🥗🌲🌲

26 december – La Tercia

433D1DC8-E26E-40A0-A46B-F58C050EB3CB

Vandaag naar een golfbaan hier vlakbij geweest. Hij ligt bij zo’n luxe golfresort met allemaal prachtige witte huizen. Mooie , brede lanen met parkjes en palmbomen. Alles even ruim en luxe opgezet. De golfbaan ligt op een hele brede strook tussen de huizen in, er is meer dan voldoende ruimte om te spelen en je hebt bijna geen enkele keer het gevoel dat de huizen te dichtbij staan . We begonnen pas om half vier met spelen en merkten dat het toen wel snel afkoelde. Ik begon in een shirtje en eindigde met een dikke trui en een jack. Wel leuk om op zo’n mooie baan te spelen met mooie uitzichtjes.

7DA7C845-0BFD-4698-A403-2B989E955BAA9DBFE671-CFBA-4347-9ED3-A9950B46E55C

27 december – La Tercia
Vanochtend aan de koffie geweest op de bowlsbaan. Er was een wedstrijd gaande en wij probeerden vanaf de kant de logica en regels eruit te halen. We kwamen een heel eind, maar hoorden van Graham dat er nog veel meer regels waren dan die wij ontdekt hadden. Het geheel zag er heel relaxed uit. Ik geloof niet dat het een heel vermoeiende sport is, maar wel heel gezellig met zoveel mensen op de baan.

4649A389-BE38-444C-841F-E129A0E9C8F0

Na de koffie aan de wandel gegaan. We hebben het gebiedje hierachter een beetje verkend. Dan lopen we soms op paden waarvan ik denk dat het eigenlijk de oprijlaan van iemand anders is, maar het blijkt dan toch een gewoon zandpad achterom te zijn waar toevallig ook nog wat huizen staan. Er is veel meer bewoning hier dan je op het eerste gezicht zou denken. De percelen zijn behoorlijk ruim, dus de huizen staan niet zo dicht op elkaar. Weer bij de camper hebben we buiten geluncht met uitzicht over het dalletje, daarna gingen we alweer naar een golfbaan.

AF972293-7FB2-4F81-8458-A2C8B9A3D3255230B3F7-D8BB-4BEC-829C-D6EF222F8B92

Er liggen er hier zes binnen tien kilometer afstand, dus we hebben ruime keus. Ook deze lag bij een golfresort en was minstens zo mooi als die van gisteren.Heerlijk ruim opgezette banen, fijn om te spelen.

49E82E7C-F1EC-4C4F-B74C-863120086385239AD721-5D5C-4383-88CD-372117515F51

1. Rina Boevink:
    27 december 2018
    Kind, wat een heerlijke, relaxte, blauwe plaatjes zeg! Echt jaloersmakend! En dan wij hier in die sombere, donkere dagen... Jullie zeggen vast vaak tegen elkaar"wat een bofkonten zijn we! " Fijn hoor, gun het jullie van harte! By the way... Antibiotica gekregen! Knuffel! Liefs Rina
  2. Joop & Carla:
    27 december 2018
    Leuk om dit nieuwe verslag te lezen.
    Een actieve kerst in de buitenlucht dus.
    Vast gezonder dan kerstdagen met overdadige diners waarvan je moet uitbuiken.
    Toevallig hebben Carla en ik vanochtend op GoogleMaps ingezoomd op La Tercia.
    De golfbaan en de bebouwing van het dorp, al of niet afgemaakt en bewoond, zijn duidelijk te zien.
    We blijven jullie volgen. Wat wordt de volgende bestemming?
  3. Monique van veggel:
    28 december 2018
    Leuk zo een lekker golfweekje in de zon. Het is hier donker en grauw. Veel plezier daar. Gr. Monique van Veggel
  4. Nynke:
    28 december 2018
    Super mooi weer bij jullie, heerlijk. Hier in Kessel-lo al een paar dagen om het vriespunt. Evengoed goed wandelweer.
    Weer een mooi avontuur op de fiets, het bleek anders in elkaar te zitten. Jullie hebben je er doorheen geploeterd.
    Grts.
  5. Truus:
    👍👍
  6. Tilly hofsteden:
    28 december 2018
    oh wat een mooie foto met die rode Lucht
    dat was wel even ploeteren wat zullen jullie er weer mooi uit hebben gezien vooral de s choenen
    weer een prachtig verhaal liesbeth Hoe krijg je het steeds weer voor elkaar
    liefs van tilly
  7. Ireen:
    28 december 2018
    Oh heerlijk golfen in de zon. Hier met winterhandschoenen aan in een grauwe lucht!
    Lekker sfeertje in de camper een kerstdineetje... ik ben jaloers!!!!
  8. Yolande den Haring:
    28 december 2018
    Zo wat heerlijk daar allemaal weer, stoer dat fietsverhaal. PPPffff.
    Ik heb veel kerstgedoe opgeruimd, de kerstboom valt zo vreselijk uit dat ik vermoed dat ie het nieuwe jaar niet gaat halen.
    Ik begin weer zin te krijgen om te zingen, om op te ruimen en schoon te maken. Plannen te maken voor 2019, kortom: laat het maar 2019 worden!!!
  9. Ans wenneker:
    30 december 2018
    Wat schrijf je weer een mooi verhaal en dan ook nog mooie fotos er bij ik wens jullie een goede jaar wisseling en een goed en gezond 2019 met veel reis en zang plezier lieve groet Ans.
  10. Saskia:
    3 januari 2019
    Wat heb je toch een crea-handen om weer zo'n kerstversiering te maken, goed hoor! En ook nog een kerstdiner op 3 pitten en 1 oven... zit dat allemaal in die camper?
    En dat golfen in zulk soort mooi weer, genieten maar. Het is inmiddels 3 jan. en wens jullie beiden een goede gezondheid, vele mooie reizen in 2019 met mooie reisverslagen een foto's. Ik blijf jullie volgen.
  11. Marjolijn:
    3 januari 2019
    En alweer mogen we meegenieten van jullie heerlijke reis! Een heel voorspoedig jaar toegewenst met nog veel meer prachtige plekjes om te ontdekken
    Liefs Marjolijn