Superweek

24 december 2018 - La Tercia, Spanje

20 december  - Benidorm
Vandaag weer een mooie tocht door de bergen gemaakt. Eerst naar Polop waar we oude graven bekijken die behoren bij de resten van een oud kasteel bovenop een heuveltop. Er hebben zich hier heel wat bloederige taferelen afgespeeld door de eeuwen heen. Tussen de vroegere koninkrijken vroeger en tussen de verschillende , wisselende bevolkingsgroepen. Er zijn hele slachtpartijen geweest om de laatste Moren uit het land te verdrijven. Heel intrigerend om zo’n plek te bezoeken.

B58E7DC8-A132-4888-825B-EB0D728A9230  2CFDDD65-13C0-4B61-A046-067B6110D84A  2034685B-0E79-4979-9E54-EC23C2FA05E8   3F17869E-A9CE-4F2B-9C08-9588521601E3
Wat verderop ligt een goed bewaarde vesting met dorpje bovenop de top van een steile heuvel. De toegang is door een uitgehakte tunnel in de berg. Zo knap hoe ze dat gemaakt hebben. De bijbehorende burcht met woonhuis was de moeite van het bezoeken waard. Een rijk ingericht huis, alles mooi bewaard. Daarnaast de vesting met bovenaan een kapelletje en een nog in gebruik zijnde begraafplaats . Ook dit is een intrigerende plek met alle geschiedenissen. De uitzichten van bovenaf zijn geweldig. Heel weids, kilometers het land in en aan de andere kant helemaal tot aan de zee. Geen vijand die je ongezien kon naderen.

E5B7E203-423F-4732-8CD5-8DE57716FE58  DE65AEEE-3C59-43C8-814C-67954B907351  9674F47A-3742-457C-B896-88C267C6B28E  AF8DF227-47F8-49E0-91E1-EC2F579A2F9A
Het laatste stukje van de dag nog wat in Altea rondgeslenterd, een leuke badplaats met fijne boulevard. Alweer en dag voorbij. De tijd vliegt….

21 december -  Benidorm
Een prachtige dag, vanochtend een poos zitten bakken op het balkon. Het was gewoon zomers. Met algemene stemmen besloten dat dit een chilldag ging worden😊😊.
Nout en ik hebben een tijd over het strand gelopen , zo heerlijk, met de blote voeten in het water. We zagen een groep senioren op het strand bezig met dansoefeningen. Ik geloof niet dat ik daar ooit tussen zal staan 😄😄

54384AA2-A6FC-41ED-B2E4-C3C446B50522  D31FC782-D21D-43C8-A6D7-E4B0D21E0DBF  CEDCFBC6-D2CF-4F99-A10D-1DF66731BC25

Een stukje verder de enorme toren die je van verre al kan zien. De bovenkant had het een diamantvorm moeten worden, maar het geheel is nooit afgebouwd. De hele toren is niet bewoond. Wel zonde… Vanmiddag nog even in de kleine winkelstraatjes van de oude stad gelopen. Heel gezellig en levendig. Vlakbij het appartement staat een prachtig kerkje met een imposante toegangsdeur. ’ s Ochtends staat die te blinken in het zonlicht. Vanmiddag nog even in de kleine winkelstraatjes van de oude stad gelopen. Heel gezellig en levendig.

3B2E8DEA-9265-4DCF-BEE7-F1769E5C083F  7399F4E0-6ECE-4219-AD71-CF22928B3D6B  4423E1DB-FB1B-4088-9F77-91D4B19FC2C1  7D9FE1F9-F9D0-4E38-B8D1-8E5DB00928C1  25572B41-AEEA-4634-B6D5-E333763B7409  7BDB1D5D-CC0E-49CF-92B0-DA6F0B78FC4D
Vanavond zijn wij door de kinderen meegenomen naar een leuk restaurant waar we getrakteerd werden op een heerlijke maaltijd. Het was supergezellig. Wat een heerlijke tijd hebben wij met z’n allen gehad. Morgen alweer de laatste dag…..

22 december – Benidorm
Vanochtend alles opruimen, ontbijten en om 11.00 uur moesten we de sleutel inleveren. Daarna alle zooi en resten weer in die auto proppen. Dat lukte maar net. We reden eerst naar de camperplaats om alle spullen van Nout en mij eruit te mikken, dat scheelde een hoop in de ruimte. Daarna vertrok Nout met drie van de kinderen richting Agost, waar veel pottenbakkerijen en een museum zitten. Ik bleef met een kind met rugklachten achter bij de camper. Daar heb ik op mijn gemakje alle resten van de week weer in mijn eigen camperhuishouden geschoven. En alle schone was opgeruimd. We hadden in het appartement een wasmachine en daar heb ik even goed gebruik van gemaakt ( daar raakt je auto wel lekker vol van 😊😊). Verder hebben we genoten van het mooie weer.
Aan het eind van de middag werden we opgehaald en reden we richting vliegveld. Onderweg nog even een hap gegeten en toen de kinderen op het vliegveld afgeleverd, waarna wij weer terugreden. Deze dagen zijn voorbijgevlogen. Supergezellig om zo met z’n allen een tijdje door te brengen.

23 december –  La Tercia
Vanochtend bijtijds opgestaan. We hebben een camperplaats besproken op twee uur rijden van hier, in de buurt van Murcia,  voor een dag of vier. Eerst even langs de supermarkt om de camper vol te laden met boodschappen voor de komende dagen, want we zitten een eind buiten een dorp en er zijn niet direct winkels in de buurt. De reis verliep prima, na twee uur rijden kwamen we over een smal weggetje aanrijden . Er stond geen bord langs de weg, het is dan even zoeken naar de juiste inrit. Het was een smalle oprit naar boven, we pasten er maar net op met de camper. Dat blijven toch spannende momenten. We zijn weer op een bijzondere plek gekomen bij een Engels echtpaar wat hier een country  bowlscentrum met restaurantje heeft geopend. Country bowls is een typisch Engelse sport en doet nog het meest denken aan jeu de boules.

21D77D4A-A419-4013-BC13-81DD6C40E48B  267B04A9-AECF-4C15-B339-1F91E1A3DED6  03829B6A-AA08-4F56-8DE9-3467A48B2569   C10D8D84-54C6-479E-AB12-EB23B4EC3D69

Toen wij aankwamen waren ze net klaar met een wedstrijd en was er een prijsuitreiking op het terras. De gastheer nodigde ons even uit om erbij te komen zitten.
Wij staan met de camper op een ommuurd gedeelte, maar hebben een prachtig uitzicht over de heuvels. Vanavond zagen we beneden allemaal lichtjes van de dorpen die daar liggen.Achter de muur ligt een mooi zwembadje. In het sanitairgebouwtje bevinden zich twee enorme badkamers, een beetje student zou blij zijn met zo’n ruimte.  Aangezien wij alleen op deze camperplaats staan hebben we nu een privé badkamer. Wat een luxe!! De gastheer – en vrouw  zijn bijzonder aardig en geven ons allerlei formatie over de omgeving. We schijnen hier leuk te kunnen fietsen en er zijn diverse golfbanen. We zullen ons dus niet gaan vervelen…

24  december - La Tercia
Een heerlijk rustige nacht gehad, je hoort hoogstens eens een hond blaffen in de verte. Vanochtend een tijdje met Graham, de eigenaar staan praten. Wij hadden op google maps een hoop golfbanen hier vlakbij gezien.Hij vertelde dat dit allemaal projecten zijn die zijn opgestart in een tijd dat de bomen nog tot in de hemel groeiden. Prachtige huizen in een parkachtige omgeving en daarnaast of omheen een golfbaan. Helaas begon de crisis in de tijd dat de huizen verkocht moesten worden, dus  de verkoop stagneerde en een deel van deze parken is maar half afgebouwd.  Sommige golfbanen zijn niet van de grond gekomen of zijn failliet gegaan. Vanochtend een fietstocht gemaakt en een aantal van deze projecten bezocht. Zo jammer om te zien dat veel huizen in deze parken niet verkocht zijn.

9CAE41BB-1ECD-4B2F-9724-7AF00D81FF23  FD47097D-2BA2-4FCB-A446-E7B631D4C4FA  94D2C3DA-4B76-4770-A037-21859B432F72  90EE4D67-77E9-4541-8007-499FAF9F5DC1

Aan de rand zagen we de voorbereidingen voor wat een ander gedeelte van het dorp had moeten worden, of een gigantisch clubhuis wat bijna af was, maar wat nu leeg staat met ingegooide ramen.
De dorpen die wel van de grond zijn gekomen zien er prachtig uit. Er moet een enorme hoeveelheid geld in gepompt zijn om dit er zo uit te laten zien. Veel huizen hebben een zonnewarmte boiler op het dak staan.   Het bijzondere is dat deze enclaves in een verder nogal kaal en soms troosteloos landschap liggen. Hele stukken liggen braak, het is een kale wat zanderige grond. Andere stukken zijn wel in gebruik als landbouwgrond.

E9629EC4-2A3F-4FA7-8D76-1923BA32676D  E1A63B8D-406E-4009-9DFD-B1DC7E7EFA9C   FEAF855B-6D04-42C9-97C2-DEF9F73C47FB  3E08FB36-A99B-42C3-A049-005311D0224A

De vlakke kale stukken worden afgewisseld met kleine heuvels die aan de bovenkant helemaal vlak zijn, alsof iemand er met een shovel, overheen is gereden. In de verte zie je de bergen. Daarachter ligt de zee. Het zal ongeveer 40 km hier vandaan zijn .
Ook vandaag weer prachtig weer. Het lijkt wel of het niet op kan. We boffen maar😊😊.

ACFA3EA3-C6FC-42AD-9CD7-172C9E3EDF59

1. Janny van Hilten:
    24 december 2018
    Weer een mooi verslag Liesbeth!
    Fijne kerstdagen!
    🤶🤶
  2. Ans wenneker:
    24 december 2018
    Wat heb je weer een onwijs leuk en boeiend verslag geschreven en niet te vergeten de fotos fijne kerstdagen en een gelukkig 2019
  3. Marielle:
    24 december 2018
    Wat fijn dat jullie het goed hebben gehad met de kinderen. Jalours op jouw blote voetjes in het zand, das zo ongeveer het beste gevoel van de wereld!
    Geniet samen van de Kerstdagen, je ziet t ik ben weer helemaal bijgelezen ;)
    liefs
  4. Phieneke:
    24 december 2018
    Wij reizen gezellig mee met jullie in gedachten, voelen de zon maar warmen ons dit jaar maar aan alle kerstgevoel in ned. Fijne kerstdagen.
  5. Truus:
    25 december 2018
    Bedankt weer voor je verslag en foto’s👍
    Fijn dat jullie het zo leuk hadden met de kinderen.
    En heerlijk weer!
    Niks lekkerder dan zee om te kijken en te zwemmen. Tot de volgende nieuwsbrief😘
  6. Marijke van Meteren:
    Felice Navidad !
  7. Ireen:
    25 december 2018
    Weer een heerlijk verhaal, bofkonten!!! Fijne kerstdagen. Diner aan het strand? Of een camper feestje! Heb je een klein boompje 🎄. Geniet samen!!
  8. Yolande den Haring:
    25 december 2018
    Hilarisch; het idee dat jij lekker met senioren gaat dansen op het strand!!!! Nee inderdaad ik zie je eerder met een rollatortje wandelen, golven etc. Maar zingen blijf he Lies "als een nachtegaaltje" ??? Jullie hebben het heerlijk, wat een vrijbuiters zijn jullie. Vandaag hier 1e Kerstdag in de zon met 8 graden. Wij fietsen naar Utrecht straks om lekker te gaan eten. Morgen onze hele club hier. Heleen onze oudste dochter heeft een Kerstfamilie Bingo spel verzonnen. Zo heerlijk als je een dochter uit het onderwijs hebt, altijd wel iets creatiefs verzint ze! Zo leven we allemaal onze verschillende levens en proberen er wat van te maken. Fijne reis maar weer! Hugs!
  9. Ria van kalles:
    25 december 2018
    Zo ff zitten. Vandaag onze dochter en haar kids op ons Kerstdiner geweest was heel erg gezellig en relaxt, heerlijk. Nu zijn ze naar huis en zit even de mails door te lezen. Ik dacht er is vast iets van Liesbeth te lezen en ja hoor.....wat klinkt het toch allemaal geweldig wat jullie meemaken en die temperatuur en die zon!!!!!!!. Dan jullie kinderen er nog eens bij, kan niet meer stuk toch. Morgen weer tweede kerstdag wat gaat de tijd toch snel voorbij en over een paar dagen is het jaar weer om, snik snik. Jullie nog een prachtige dag morgen en dat wens ik mij dat ook maar toe, hahaha. Liefs en blijf maar fijn genieten doeiiiiii.
  10. Tilly hofsteden:
    26 december 2018
    Wat een prachtig weer daar nog steeds in spanje
    altea en murcia vond ik toen ook erg gezellig
    weer een mooi verhaal en prachtige foto,s
    ik wens jullie een mooie jaarwisseling
    Gr tilly
  11. Rina Boevink:
    27 december 2018
    HI daar. Van mij een wat late reactie. Natuurlijk door de drukke kerstdagen. Waren super gezellig. Zit alleen met een oorontsteking. Zo doof als een kwartel 😜was wat lastig(en pijnlijk) met al die lieve mensen om me heen. Vanmiddag naar de dokter! Je kunt niet alles hebben! Jullie gaan gewoon weer verder met het genieten! Mooie jaarwisseling samen en natuurlijk alle goeds voor 2019 💖💖