Trouwdag

19 december 2018 - Benidorm, Spanje

17 december – Albir
Een regeldagje vandaag. De afstand naar Albir is niet zo groot, we rijden het in een ruim uur. In Albir rijden we eerst naar de Hollandse winkel om wat lekkere dingen te halen die je in de Spaanse supers niet kunt vinden. Daarna door naar de camperplaats. Nadat we ons daar geïnstalleerd hebben begint het uitzoek werk. Waar zit het autoverhuur bedrijf, hoe kunnen we daar komen op de fiets, waar zit het appartement. Na de lunch stappen we op de fiets . Als we in Benidorm aankomen verbazen we ons weer over de megacampings die hier liggen. Het is druk op de wegen, maar gelukkig vinden we het autobedrijf  vrij snel. Helaas zijn we in siëstatijd en moeten nog anderhalf uur wachten. We bellen de verhuurder van het appartement in de hoop dat we daar wat eerder terecht kunnen, maar ook daar blijft het heel stil aan de andere kant van de lijn. We besluiten toch alvast door te fietsen naar het appartement aan het andere eind van de boulevard, dan weten we alvast hoe we moeten rijden. Het straatje is al snel gevonden, maar de siësta nog lang niet voorbij, dus rest ons niets anders om op de boulevard in de zon te gaan zitten😊😊. Daar vermaken we ons prima tot het tijd is om de sleutel in ontvangst te gaan nemen. De verhuurder laat ons zien hoe het huis eruit ziet. Een prima plekje met prachtig uitzicht op zee, met balkon.

BCAAA253-587A-4B64-873C-0FE60EFAD0DA

We zitten aan de rand van de oude binnenstad. Daarna lopen we met hem een 10 minuten verderop , daar is een garage, want in die oude binnenstad kan je natuurlijk nergens parkeren. Het is al zes uur geweest als we eindelijk bij het autobedrijf aankomen. Daar moeten natuurlijk alle regels en afspraken doorgenomen worden, dus het duurt een poosje voor we die auto daadwerkelijk hebben. Fietsjes opvouwen en achterin leggen en dan in het donker in een vreemde auto de weg terug proberen te vinden. Best spannend.
In de camper de maaltijd gemaakt en alles klaargelegd voor morgen.  Net alsof we op vakantie gaan. Wat nemen we mee, de rest even opruimen en schoonmaken, zo grappig…..

18 december – Benidorm
Vroeg eruit vanochtend. We moeten om halftien op de luchthaven zijn en moeten daarvoor ruim een uur rijden.  t Gaat allemaal prima en we houden zelfs nog tijd over voor een kop koffie. Keurig op tijd landt het vliegtuig en een kwartier later stappen de kinderen al door de poort. Super fijn om elkaar weer te zien.  Alle tassen bij die van ons in de auto gepropt , best vol met zes personen en alle troep. We rijden naar Elche, een prachtige stad met enorm veel palmbomen. We zijn hier vorig jaar ook geweest en hebben erg van deze mooie , groene stad genoten.

BD5F1EB0-7331-4057-8F5F-A5C90A66D751   9E5FBBED-305F-4183-8A7B-55435058A2FD   3714E08D-3EFE-4CD8-A2CA-C1D7F3BCC8E1

Leuk om dat nu ook aan de kinderen te laten zien. We slenteren door de parken en beklimmen de kerktoren waar je een mooi uitzicht hebt over de stad. Natuurlijk hebben we de terrassen ook eer aan gedaan. Aan het eind van de middag rijden we naar Benidorm. Daar in het smalle straatje gauw alle bagage op de stoep mikken, zodat Nout met één van de jongens snel kan doorrijden naar de garage. Het duurt even voor we alles boven en ingericht hebben.
Vanavond een poos door de smalle straatjes van de oude stad geslenterd. Er lopen veel mensen en het stikt van de winkeltjes en eetgelegenheden waar ze je naar binnen willen praten. Heerlijk gegeten en terug de avond afgesloten met spelletjes. Een mooie manier om onze 42e trouwdag te vieren. We hebben ervan genoten! Een cadeautje😊😊

1737DDC1-F569-4D65-B06E-9F282C5BC259    44BBB91C-BACB-478B-A668-F52D07117609

19 december – Benidorm
We hebben een fijn balkon waar ’s ochtends de zon op staat. Wat een luxe om daar te kunnen ontbijten met uitzicht op zee. De interesses lopen vandaag wat uiteen. Wij gaan vandaag op stap met Paul en komen uit bij de watervallen.

842C0B43-F5BE-45F0-AA39-9E84A44F58D8   30FBF3E0-09AC-40CE-9EFA-278B4D3072B9   09B000C6-1CF1-4997-A95A-C80A04DAD6ED    96B27706-759F-4B8B-94EA-37A0F12D7564

Een mooi gebiedje. De weg er naar toe biedt prachtige doorkijkjes en uitzichten. Hierna vervolgen we onze tocht en kiezen voor een route door de bergen. Een geweldige tocht over smalle, bochtige wegen met achter elke bocht weer een prachtig uitzicht. We komen door kleine dorpjes die tegen de berghellingen aangekleefd lijken , met de kerk in het midden op het hoogste punt. Vele terrassen met olijven  citrusvruchten of amandelbomen, akkertjes, weitjes. Heel afwisselend. Op het hoogste punt gaan we een pas over. Natuurlijk even gestopt om van de weidse uitzichten te genieten. Paul ontdekt op een bord dat je daar vandaan naar de top kunt lopen. Samen lopen we naar boven en worden daar beloond met een spectaculair uitzicht.

E6518567-59E2-4040-BCBC-DDE50FDDD90E  5588C63C-7547-4095-82C7-8616E85ACE64   E133061E-ADF8-47F8-9A43-5F09763161B5  D813A13A-6A24-4C12-98C2-6B2CBA6EF081
Het laatste stuk terug rijden we weer door de bergen en komen uiteindelijk weer terug op de kustweg. Terug in Benidorm spreken we af met de drie anderen om op de boulevard wat te gaan drinken. De avond wordt na de maaltijd weer afgesloten met spelletjes.

1335E0B0-CBCE-4593-837B-F3288870C7D2  110F446A-6F15-45B7-998A-67A6FC64E3DE

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ellez:
    19 december 2018
    Gefeliciteerd met jullie trouwdag en nu lekker genieten samen!!!!
  2. Monique van veggel:
    Gefeliciteerd met jullie trouwdag Gr. Monique van Veggel
  3. Ria van kalles:
    19 december 2018
    Gefeliciteerd met jullie trouwdag🎉🎉🎉. Leuk dat de kinderen er zijn. Geniet van elkaar.
  4. Janny van Hilten:
    Gefeliciteerd!! Wat een feest! 🎊🎊
  5. Jean Grooters:
    Gefeliciteerd et jullie trouwdag Liesbeth
    Geniet ervan zo lang het kan.
    Alvast fijne feestdagen en goed uiteinde.
  6. Marijke van Meteren:
    20 december 2018
    Fijne dagen daar met je gezin en de beste wensen vast voor 2019.
  7. Truus:
    20 december 2018
    Gefeliciteerd Liesbeth en Nout , wat fijn om het met jullie kinderen te vieren!!
    Weer prachtige foto’s👍
  8. Corrie:
    20 december 2018
    Gefeliciteerd met jullie trouwdag. Hele fijne dagen samen met jullie gezin.
  9. Tilly hofsteden:
    20 december 2018
    Gefeliciteerd met jullie trouwdag en zeker nu ook de jongens er zijn
    wat een feest
    en wat is het heerlijk weer
    genieten maar fijne dagen met zn allen Gr tilly
  10. Ireen:
    21 december 2018
    Heerlijk, hele spul bij elkaar en jullie trouwdag vieren. De 23e is de onze, wij toosten dan ook op jullie.
  11. Joop & Carla:
    23 december 2018
    Zo te zien wordt het in alle opzichten een zonnige kerst, familie Dijxhoorn😎😁.
    Gefeliciteerd met jullie 42e trouwdag. Dat gaan wij hoogstwaarschijnlijk niet meer halen 🤣.
    Fijne feestdagen!!