Geheimzinnig cirkellandschap

21 november 2018 - Granollers, Spanje

18 november – Gimenells. 2B7F661E-408F-4998-A285-479B400457CD
Het leuke van een paar dagen op dezelfde plek staan is dat je je een beetje gaat thuisvoelen. Je leert de weg kennen in het dorpje. Het blijkt dat ons zwembadkroegje de sociale ontmoetingsplaats is van het dorp. Dat hadden we niet gedacht toen p0 hier de eerste keer zaten. Er schuift hier van alles binnen, gezinnen met kinderen op zaterdagavond en zondagochtend, mannen die hier naar de televisie komen kijken ( die staat voortdurend aan en ook nog heel hard😊😊) groepjes pubers die binnen een drankje komen halen en dan buiten aan een grote houten tafel schuiven, dames met hondjes die hier aan de koffie gaan. Heel gemêleerd, heel levendig.
Vandaag zijn we weer een stukje verderop gereden. We zijn richting Lleida gegaan. Daar vlak voor bij een klein dorpje ligt een golfbaan. Daar zijn we vanmiddag even langsgereden om te zien of we hier morgen willen golfen. Het zag er prachtig uit en een afspraak was snel gemaakt. Alleen wel hopen dat het weer iets beter wordt. Het heeft vandaag een groot deel van de dag geregend en de temperaturen zakken in dit deel van Spanje in een rap tempo. Tijd om binnenkort naar iets beter weer te vertrekken.
We slapen vannacht weer op een vrije camperplaats aan de rand van de gemeente vlak achter een grote muur. Daarbinnen staan allemaal betonnen tafels en banken onder de bomen. Het is de plaatselijke openbare bbqplaats, er zijn diverse stookplaatsen tegen de muur.

C9AC55AA-26DA-4019-8626-EFCE49052D3D  7075E35F-28A7-416E-942A-4F9FEE605A97

We staan weer gratis, kunnen lozen en water innemen en hebben zelfs gratis stroom!! Wat een gastvrijheid!!
Toen wij op google maps deze plaats even in beeld wilden krijgen zagen we een bijzonder landschap met allemaal cirkels. Nu geloven wij niet zo in ufo’s, maar het intrigeerde wel.

C596D36B-1717-4F62-A7C4-2596E3A49FF3 571F27CE-6EE8-4BBF-A3BC-3A31A35D69F3

Totdat we onderweg langs zo’n enorme sproeiinstallatie reden. Die dingen rijden in een rondje over de akker en worden vanaf één punt aangestuurd. De gewassen groeien daar natuurlijk beter dan waar weinig water terecht komt. Toen we erop gingen letten zagen we inderdaad allerlei rondlopende akkers.70256C50-5187-4F9B-B233-65BF6C01310D

Zo grappig eenvoudig!! Je moet er alleen even achter komen…

19 november – Raimat
Wat een bof vandaag, met prachtig weer op zo’n mooie golfbaan te lopen.  Het is een heuvelachtige baan met een paar stukken waar je flink moet dalen of stijgen.

583DF14D-3A68-4CE8-81F3-0CFCD9713051   5040980C-208D-4FDC-BE13-D3EE76D9B3BC

Dat maakt het wel extra vermoeiend, maar brengt ook een extra uitdaging met zich mee. Je hebt vaak geen idee waar je naar toe slaat en als je dan eindelijk aan de andere kant van de heuvel kunt kijken ziet het er vaak toch wat anders uit dan je je had voorgesteld. Wel heel leuk om te doen zo’n hele andere baan. Het was erg prettig dat de douches het deden, daar hebben we uitgebreid gebruik van gemaakt. Het restaurant was om halfvier al gesloten, dus hebben we in de camper maar een kopje thee gemaakt. Daarna boodschappen doen in Lleida, daar was een enorme supermarkt. Op de terugweg naar ons camperplekje kwamen we langs de Mac. Die verleiding konden we niet weerstaan, dus alle calorieën die we verbruikt hebben vandaag zijn weer aangevuld 😂😂. Voordeel was dat we lekker even internet hadden . In het  donker over de smalle weggetjes met soms grote gaten erin was ook weer een avontuur.86083A8C-BA81-41FD-95CB-2D545A080307

20 november - Granollers
Wakker geworden met de regen op het dak. Dat was ook wel de verwachting. Volgens de weergeleerden is het naar de kust toe de komende dagen wat beter weer, dus plan is nu om morgen richting Barcelona te gaan. Dat hebben we onze vorige reis overgeslagen, omdat het toen erg onrustig was in de regio met wegafzettingen en grote protestmarsen.
Halverwege de rit was er een file en werd al het verkeer de snelweg afgeleid een smal bergweggetje op. Tenminste, dat dachten we. Toen we even later van bovenaf op de weg keken reden er wel auto’s. Het bleek dat ze ze zo nu en dan wel auto’s doorlieten, maar niet teveel, want ze waren aan het werk in de tunnel en wilden maar één strook beschikbaar houden en splitsten op deze manier de verkeersstroom. Dus reden wij in de grote stroom vrachtwagens langzaam de berg op en hadden prachtige uitzichten. Wel wat lastig dat ze hier ook aan wegopbrekingen deden, dus hier ook een file. Lekker op z’n Spaans, geen haast hebben….Uiteindelijk kwamen we weer op de weg terecht na een mooi ommetje.

0CC016CC-09B7-4448-A96F-118A502B5D9D
We staan nu op een achterafplekje tussen twee dorpen in vlak boven een rotonde op de provinciale weg. Aan de overkant van de weg zit het camperbedrijf wat deze plek beheert. Uiterst vriendelijke meneer die ons de code van de poort meegaf, omdat die in de avond dicht gaat en wij er zo nog wel gebruik van kunnen maken. We zijn de rest van de middag bezig geweest met uitzoeken hoe we hier vandaan met het openbaar vervoer naar Barcelona kunnen komen. Er rijdt hier eens in de twee uur een bus naar het volgende dorp, dat schiet niet erg op. Uiteindelijk maar op de fiets naar Granollers gegaan en daar bij de plaatselijke Mac met internet bij een kop koffie de rest uitgezocht. Er gaat een trein, we zijn er nu ook achter dat je je fiets mag meenemen in de trein. In het donker geprobeerd om de route naar het station te vinden. Een paar keer verkeerd gefietst , maar uiteindelijk wel gevonden.Op de terugweg door de stad zagen we opeens een filiaal van Zeeman zitten. Zo raar om dat hier te zien😀😀 Het station is  nog geen 7 km van de camper af, dus goed te doen. Dus morgen op naar Barcelona!!
We eindigen deze dag weer met enorme plensbuien met onweer. Net viel de stroom al uit. Nout heeft de boel weer op gang gekregen. Hopen dat het goed blijft gaan vannacht……

1. Heleen:
    Veel plezier in Barcelona! 1 dag is misschien wat weinig😏👍🏻
  2. Janny van Hilten:
    Barcelona!! Mooi!! Veel plezier😘
  3. Yolande den Haring:
    21 november 2018
    Plensbuien heb ik niet meegemaakt vanaf het voorjaar. Zo vreemd eigenlijk. Maar vorige week in Engeland wel. Best heerlijk in de bus, met van die heerlijk grote opspattende golven water.
    Ook eens een koornieuwtje: Karin heeft twee kleindochtertjes gekregen, Ava en Ella, beeldschone, gezonde kindjes! Prachtig!
    groetjes Lies!!!
  4. Monique van veggel:
    21 november 2018
    Heerlijk weer jou verhaal Barcelona mooie stad wel druk geniet ervan.
    Gr. Monique van Veggel.
  5. Truus:
    21 november 2018
    Veel plezier in Barcelona, ik hoop dat het niet zo druk is. 1 dag is te weinig🥴.
  6. Eugèn en Ria:
    21 november 2018
    Leuk om jullie verhalen weer te lezen, ook wij hebben in Spanje (Sotogrande) veel regen . Wel grappig dat je Zeeman winkel zag in Granollers, heeft Eugèn nog verbouwd en ingericht, is een goeie locatie voor Zeeman, vlakbij een station. Veel plezier in Barcelona, en als je tijd heb moet je de Sagrada Familia (kerk) gaan bekijken, zo mooi !!! Als je tickets koop bij de VVV, hoef je niet in de rij te staan. Groetjes Eugen en Ria
  7. Ria van kalles:
    21 november 2018
    Dit is toch beter dan achter de geraniums te zitten hè Liesbeth!,,prachtig verhaal weer.groetjes🤗🤗🤗
  8. Tilly hofsteden:
    22 november 2018
    Het lijkt me gezellig zo'n klein dorpje waar iedereen kan aanschuiven
    En dan Barcelona wat heb ik daar afgelopen zomer van genoten en absoluut naar prachtige sagrada gaan heel veel plezier
    Gr tilly